در حال بارگذاری ...

علی بابا و چهل دزد بغداد در تئاترشهر

"جواد ذوالفقاری" که به نمایش " علی بابا و چهل دزد بغداد" در مجموعه تئاترشهر حضور دارد، این نمایش را برگرفته از داستانهای هزار و یکشب معرفی کرد و حاصل علاقه خود به این مجموعه داستان دانست.

 

"جواد ذوالفقاری" با اعلام این مطلب به روابط عمومی مجموعه تئاترشهر گفت: این نمایش که با شیوه عروسکی  - انسانی اجرا می شود، برگرفته از داستانهای هزار و یکشب است که بخشی از فرهنگ غنی ما ایرانیان محسوب می شود.

 

وی گفت: نوع روایت این نمایش به سبـک هزار و یک شب است ولی به تدریج کـــه داستان پیش می رود، بازی دهندگان نیز در نمایش، نقش پیدا می کنند و سرانجام با حضور تماشاگران، نمایش به پایان می رسد.

 

وی در ادامه افزود: نمایشنامه " علی بابا و چهل دزد بغداد" را چند سال قبل برای زنده یاد"اردشیر کشاورزی" نوشتم که در جشنواره تئاتر عروسکی نیز حضور داشت.

 

در جشنواره تئاتر عروسکی تهران این نمایش با کارگردانی خود من اجرا شد و متعاقب آن برای اجرا در کارگاه نمایش در نظر گرفته شد.

 

"ذوالفقاری" خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی من حضور تماشاگران روی صحنه بوده تا نقش بازی کنند، چرا که در نظر داشتم فضای قصه شکسته شود.

 

این استاد تئاتر تصریح کرد: مخاطبانی که برای این نمایش در نظر گرفته ام، محدودیت سنی ندارند و می توانند از سن هفت سال به بالا باشند.

 

ذوالفقاری افزود: آثار گذشته من نیز به ظاهر خطاب به کودکان بوده ولی به نوعی مسئله مطرح می شود بزرگسالان نیز خود را همخوان و هم زبان با نمایش می یابند و با نمایش ارتباط برقرار می کنند.

 

کارگردان نمایش " علی بابا و چهل دزد بغداد"  در پایان گفت: در این نمایش کوشش کرده ام به سنت ها بازگردم و نمایش یک نوع جشن و میهمانی باشد که تماشاگران میهمانان آن محسوب می شوند.

 

در این نمایش مرتضی سعیدیان، لیلی حاج طاهری، وحید نفر، حسین زینالی، شراره طیار، مینا شجاعیان، بهروز ذوالفقاری و مهدی نعمتی به عنوان بازیگر و بازی دهنده عروسک حضور دارند.

 

همچنین رؤیا افشار طراح صحنه و لباس، علی پاکدست و مریم اقبالی طراح عروسک نمایشی و فرزاد گودرزی آهنگساز این نمایش هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران