در حال بارگذاری ...

علی بابا و چهل دزد بغداد ، کشتی شیطان و اجرای ویژه نمایش رویاهای خلیج فارس

                                       اخبار امروز تئاتر شهر />/>

 علی بابا و چهل دزد بغداد ، کشتی شیطان و اجرای ویژه نمایش رویاهای خلیج فارس />/>/>

 علی بابا و چهل دزد بغداد ، کشتی شیطان و رویاهای خلیج فارس عنوان آثار نمایشی هستند که به تازگی در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته اند .
/>/>/>به گزارش واحد خبر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، ذوالفقاری این نمایش را برگرفته از داستان های هزار و یکشب دانست و حاصل علاقه خود به این مجموعه داستان ها.
"جواد ذوالفقاری" گفت: این نمایش که با شیوه عروسکی - انسانی اجرا می شود، برگرفته از داستان های هزار و یکشب است که بخشی از فرهنگ غنی ما ایرانیان محسوب می شود.
وی گفت: نوع روایت این نمایش به سبـک هزار و یک شب است ولی به تدریج کـــه داستان پیش می رود، بازی دهندگان نیز در نمایش، نقش پیدا می کنند و سرانجام با حضور تماشاگران، نمایش به پایان می رسد.
وی در ادامه افزود: نمایشنامه " علی بابا و چهل دزد بغداد" را چند سال قبل برای زنده یاد"اردشیر کشاورزی" نوشتم که در جشنواره تئاتر عروسکی نیز حضور داشت.
در جشنواره تئاتر عروسکی تهران این نمایش با کارگردانی خود من اجرا شد و متعاقب آن برای اجرا در کارگاه نمایش در نظر گرفته شد.
"ذوالفقاری" خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی من حضور تماشاگران روی صحنه بوده تا نقش بازی کنند، چرا که در نظر داشتم فضای قصه شکسته شود.
این استاد تئاتر تصریح کرد: مخاطبانی که برای این نمایش در نظر گرفته ام، محدودیت سنی ندارند و می توانند از سن هفت سال به بالا باشند.
ذوالفقاری افزود: آثار گذشته من نیز به ظاهر خطاب به کودکان بوده ولی به نوعی مسئله مطرح می شود بزرگسالان نیز خود را همخوان و هم زبان با نمایش می یابند و با نمایش ارتباط برقرار می کنند.
کارگردان نمایش " علی بابا و چهل دزد بغداد" در پایان گفت: در این نمایش کوشش کرده ام به سنت ها بازگردم و نمایش یک نوع جشن و میهمانی باشد که تماشاگران میهمانان آن محسوب می شوند.
در این نمایش مرتضی سعیدیان، لیلی حاج طاهری، وحید نفر، حسین زینالی، شراره طیار، مینا شجاعیان، بهروز ذوالفقاری و مهدی نعمتی به عنوان بازیگر و بازی دهنده عروسک حضور دارند.
همچنین رؤیا افشار طراح صحنه و لباس، علی پاکدست و مریم اقبالی طراح عروسک نمایشی و فرزاد گودرزی آهنگساز این نمایش هستند.
/>
سالن اصلی مجموعه تئاترشهر در روزهای آغازین فصل کاری خود، میزبان اهالی خانه تئاتر ایران است.
مجمع عمومی خانه تئاتر ایران با حضور مدیران و اعضای انجمن های مختلف خانه تئاتر برگزار می شود.
براساس این گزارش، اعضای خانه تئاتر ایران می توانند در تاریخ ذکر شده در ساعت 17 در مجموعه تئاترشهر تهران حضور پیدا کنند.
/>
نمایش "کشتی شیطان" با طراحی و کارگردان آتیلا پسیانی در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت.
نمایش " کشتی شیطان" تازه ترین اثر نمایشی آتیلا پسیانی است که از 18 فروردین به همراه چهار اثر نمایشی دیگر در مجموعه تئاترشهر در حال اجراست. این نمایش به داستان چهار زن می پردازد که در جزیره ای زندگی می کنند و حضور یک کشتی غریبه زندگی آنها را دستخوش تغییراتی می کند.
در این نمایش "فاطمه نقوی"، "الهام شکیب"، "سحر دولتشاهی"، "ستاره پسیانی" و "پگاه طبسی نژاد" ایفای نقش می کنند.
همچنین "ناز شادمان" دستیار کارگردان، "پدرام نعمتی" طراح پوستر و بروشور و "خسرو پسیانی" مسئول تکنیک نمایش هستند. />

 




نظرات کاربران (4)