در حال بارگذاری ...

مهمترین خبر های تئاترهای شهر /از ایرانشهر چه خبر

آثار رحمانیان، فتحی، پسیانی و مهندسپور در ایرانشهر اجرا می‌شود

مدیر تماشاخانه‌های ایرانشهر از دعوت و حضور کارگردانان برجسته تئاتر برای اجرای آثار خود در دو سالن تئاتری این مجموعه خبر داد.

مجید جوزانی در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به تعمیرات و کارهای انجام شده باید تماشاخانه‌های ایرانشهر از پایان خردادماه میزبان گروههای نمایشی باشند. هم اکنون 96 درصد از نصب تجهیزات و آماده‌سازی دو سالن انجام شده و در حال آماده شدن برای اجرای نمایش‌ها هستیم.

مدیر تماشاخانه های ایرانشهر افزود: با محمد رحمانیان برای اجرای نمایش "روز حسین" در ادامه نمایش‌های "پل" و "اسب‌ها" به توافق رسیده‌ایم. این نمایش روایتگر زندگی امام سجاد (ع) است. برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای نمایش جدید آتیلا پسیانی که اثری کمدی است به همراه رپرتوآر آثار پسیانی انجام داده و با آقای داود رشیدی صحبت کرده‌ایم تا نمایشی را بر اساس سالن شماره دو ایرانشهر ترجمه و برای اجرا تنظیم کند.

جوزانی با اشاره به دعوت از حسن فتحی و فرهاد مهندسپور برای اجرا در تماشاخانه‌های ایرانشهر گفت: با فتحی مذاکره شده و وی علاقمند است نمایش "آنتیگونه" را بر اساس نمایش‌های ایرانی و آئین و مراسم جنوب ایران آداپته و اجرا کند. از مهندسپور هم خواهش کردم نمایش جدید خود را برای اجرا در ایرانشهر تنظیم کند. همچنین با کورش نریمانی و نادر برهانی مرند صحبت شده تا رپرتوآر نمایش‌های قدیم و جدید خود را برای مجموعه ایرانشهر تنظیم کنند.

وی وجود چنین سالن‌هایی را باعت تحول در عرصه تئاتر کشور دانست و گفت: دکتر رفیعی در بازدید از مجموعه اعلام کرد این تماشاخانه‌ها بهترین اتفاق تئاتری بعد از انقلاب اسلامی است. از ایشان خواهش کردم برای اجرای نمایشی در این سالن‌ها فکر کنند. کماکان در حال مذاکره با کارگردان‌ها هستیم تا برنامه دو سال آینده تماشاخانه‌های ایرانشهر را اعلام کنیم.

جوزانی از هماهنگی با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برای دعوت و اجرای نمایشی خارجی فصلی در تماشاخانه‌های ایرانشهر خبر داد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان خردادماه برنامه‌های دو ساله سالن‌ها را اعلام و با حمایت شهردار محترم تهران و ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از این مجموعه رونقی در تئاتر کشور ایجاد کنیم.

این مدرس تئاتر خاطرنشان کرد: معتقدم تماشاخانه‌ها باید درآمدزا باشند و با هزینه‌هایی که وجود دارد چرخه مالی خود را تأمین کنند. مهمترین بخش مد نظر بنده نوع مدیریت تماشاخانه‌هاست که برنامه‌هایی ویژه برای آن خواهم داشت و بعد از برگزاری جلسات هیئت امنا با مشورت ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام خواهم کرد.




نظرات کاربران