در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر از نگاه رسانه های امروز /ارتباط تئاتر ایران با تئاترهای دنیا محدود به برگزاری جشنواره‌ها است

مدیر تئاتر شهر با اشاره به ارتباط تئاتر ایران با تئاترهای دنیا تنها از طریق برگزاری برخی جشنواره‌ها، ارتباط بین‌المللی با تئاتر دیگر کشورها را از اهداف راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی تئاتر شهر ذکر کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، سایت اطلاع‌رسانی تئاتر شهر یکشنبه 27 اردیبهشت با حضور محمد حیدری مدیر مجموعه رونمایی شد. حیدری در این مراسم با اشاره به اینکه راه‌اندازی سایت تئاتر شهر از بدیهی‌ترین کارهایی بود که می‌باست باید انجام می‌شد،‌ گفت: بسیاری از اهالی تئاتر نیازمند این بودند که اطلاعات تئاتر شهر را بدانند. از این طریق می‌توانند اطلاعات لازم را جهت خرید بلیت‌ها به صورت اینترنتی نیز به دست آورند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ارتباط ما با سایر تئاترهای دنیا قطع است و اگر ارتباطی هم وجود دارد به صورت شخصی است و تنها منوط به برگزاری برخی جشنواره‌هاست و تعریف‌شده نیست. بین‌المللی شدن و ارتباط با تئاترهای شهرهای مختلف دنیا از اهداف دیگر راه‌اندازی سایت تئاتر شهر است تا از این طریق به صورت مستقیم به ارتباط و تبادل اطلاعات تئاتری با نقاط مختلف دنیا بپردازیم.

در ادامه مجید امرایی مدیر روابط عمومی مجموعه نیز به معرفی بخش‌های مختلف سایت پرداخت و گفت: در بخش یادداشت‌ها کارگردانان و اهالی تئاتر می‌توانند یادداشت‌های خود درباره تئاتر شهر یا موضوع‌های مرتبط ارائه دهند. در بخش نقد نیز با حضور پنج منتقد ثابت از انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر یا کانون ملی منتقدان به نقد آثار روی صحنه اختصاص دارد. بخش گزارش نیز حاوی گزارش‌هایی از پشت صحنه و تمام ایام تولید و اجرای هر اثر نمایشی در مجموعه است.

وی افزود: بخش مقالات سایت بخش تخصصی ماست که از کارشناسان و کارگردانان تئاتری برای قرار دادن مقالات خود دعوت به عمل آمده است. بخش تئاتر شهر نیز درباره تمام تحولاتی است که از زمان راه‌اندازی مجموعه تا به حال رخ داده است. در بخش عکس اخبار تصویری اجراها منعکس خواهد شد و اطلاعات گروههای مختلفی که آثار خود را روی صحنه می‌برند نیز در بخش گروهها درج می‌شود. اهالی تئاتر نیز می‌توانند اطلاعات خود را در بخش وبلاگ برای انعکاس در روی سایت ارسال کنند.

سپس اکبر نصرآبادی و محمد عمروآبادی طراحان سایت به ارائه توضیحاتی در خصوص امکانات سایت تئاتر شهر پرداختند. عمروآبادی با اشاره به استفاده از فناوری روز طراحی وبسایت تئاتر شهر گفت: از طریق سایت افراد می‌توانند با یکدیگر نیز در ارتباط باشند و به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند. عضویت در سایت برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند با تکمیل فرمی که در سایت موجود است عضویت سایت را دریافت کنند. اعضا می‌توانند از طریق سایت به تبلیغ فعالیت‌های خود نیز بپردازند.

وی ادامه داد: سرویسی که در آینده به سایت اضافه خواهد شد بخش ارائه نظرات به صورت صوتی است. همچنین در آینده بخش تصویری که به ارائه تصاویری از بخش‌هایی از آثار روی صحنه تئاتر می‌پردازد نیز به سایت اضافه خواهد شد. ضمن اینکه امکان چندزبانه شدن سایت نیز در نظر گرفته شده و اکنون در دو زبان انگلیسی و عربی نیز در دسترس علاقمندان قرار دارد.

علاقمندان و اهالی تئاتر می‌توانند از این پس برای برقراری ارتباط با مجموعه تئاتر شهر و استفاده از اخبار و اطلاعات مجموعه به سایت اینترنتی www.teatreshahr.com مراجعه کنند.




نظرات کاربران