در حال بارگذاری ...

جدیدترین شماره مجله نمایش منتشر شد

شماره 116 و 115 مجله نمایش ویژه فروردین و اردیبهشت 1388 در دهمین سال انتشار این مجله منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، این شماره مجله نمایش شامل بخش های مختلفی چون سرمقاله، نگاه ویژه، دفتر، مقاله، نمایشنامه و گزارش است که در 93 صفحه و تحت حمایت انجمن هنرهای نمایشی منتشر شده است.

در بخش سرمقاله مجله تخصصی نمایش، علاوه بر سرمقاله، پیام روز جهانی تئاتر و پیام محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اردیبهشت تئاتر ایران نیز به چاپ رسیده است.

همچنین در بخش نگاه ویژه مطالبی چون "نگاه ویژه، تئاتر کمدی" ، "شرکت کمدی ایران" ، "کمدی نویسان جهان" ، "در قلمرو تقلید و نقش پوشی" ، "تحلیلی بر نمایشنامه زندانی خیابان دوم" ، "نامه هایی درباره تئاتر" و "نظرخواهی از هنرمندان درباره تئاتر کمدی" چاپ شده است.

بخش نقد این شماره از مجله نمایش نیز حاوی مطالبی چون نگاهی به "کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو" ، نگاهی به نمایش "کوکوی کبوتران حرم" ، نگاهی به نمایش "کوچه عاشقی" ، نگاهی به نمایش "خواب بی وقت حوریه" و نگاهی به نمایش "آوا"  است.

در بخش مقاله نیز مقالاتی چون "یونگ و سه برخوانی بیضایی" ، "ردپای عرفان گرایی شرق در نمایشنامه "براند" "، " صدای عروسک" ، "نمایشنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان" ، "گروتفسکی در کالج هانتر سخنرانی می کند" ، "نمایش ابزار آموزش تاریخ برای دانش آموزان" ، "نقش و تأثیر زنان در تعزیه بوشهر" ، "گزارش سفر به لهستان" ، "معرفی یک نمایشنامه نویس: آلن آیکبورن" ، "معرفی یک کارگردان: هرمان پنچ" ، "کتاب روز" و نقد و بررسی نمایشنامه "زبردست، زیردست" چاپ شده است.

نمایشنامه کوتاه "کارمند" نوشته "والتر ویکز" با ترجمه "سپیده سپهری" نیز به عنوان تنها نمایشنامه این شماره از مجله تخصصی نمایش در بخش نمایشنامه چاپ شده و در بخش گزارش نیز "معرفی کتاب" ، "نگاهی به مجلات تئاتری دنیا" و "نمایه مجله نمایش" چاپ شده است.

در این شماره از مجله نمایش حسن پارسایی، داود فتحعلی بیگی، منصور خلج، عباس شادروان، بهزاد صدیقی، مسعود موسوی و ... همکاری داشته اند. 




نظرات کاربران