در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر دررسانه ها/فعالیت مجموعه تئاتر شهر امروز از سر گرفته می‌شود

فعالیت مجموعه تئاتر شهر که شامگاه یکشنبه 10 خردادماه به دلیل تهدید تلفنی به حالت تعلیق درآمده بود، عصر امروز از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تئاتر شهر به عنوان تنها مجموعه حرفه‌ای تئاتر در ایران و یکی از میراث فرهنگی کشور شب گذشته را در نگرانی و التهاب سپری کرد. سالن اصلی مجموعه مانند شب‌های گذشته میزبان نمایش "شعله در زمهریر" محمدرضا مداحیان بود که از ساعت 19:30 اجرای خود را آغاز می‌کند.

دیروز وقتی به تئاتر شهر نزدیک می‌شدیم شاهد حضور جوانانی بودیم که با تصاویری از برخی نامزدهای ریاست جمهوری در فضای بیرونی مجموعه به گفتگو درباره انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری مشغول بودند. سالن اصلی نیز از دقایقی قبل میزبان مخاطبان و تماشاگران نمایش "شعله در زمهریر" بود.

ساعت 20:30 فردی ناشناس با روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر تماس گرفت و مجموعه را تهدید به بمبگذاری و ساعت وقوع انفجار را 21 اعلام کرد. بعد از این تماس قاسم مرادی معاون اداری و مالی تئاتر شهر در تماسی تلفنی پلیس 110 را در جریان موضوع قرار داد.

این تهدید کمی نگرانی در بخش اداری مجموعه ایجاد کرد، اما تماس مجدد فرد ناشناس در ساعت 20:40 باعث افزایش نگرانی‌ها و سبب شد تا با هماهنگی سریع و به موقع مسئولین سالن‌های تئاتر شهر اجرای "شعله در زمهریر" و همچنین تمرین گروههای مختلف لغو و حاضرین در مجموعه به بیرون هدایت شوند.

بعد از دقایقی خودروهای نیروی انتظامی در فضای بیرونی مجموعه تئاتر شهر حاضر شدند و تیم خنثی‌سازی پلیس تهران هم دست به کار شد. ساعت 20:55 مجموعه تئاتر شهر در تاریکی مطلق فرورفت و برق و آ‌ب و گاز مجموعه برای حفظ ایمنی بیشتر قطع شد.

پس از گذشتن دقایقی از ساعت 21 کذب بودن تهدید بمبگذاری تئاتر شهر مشخص و این امر باعث خوشحالی کلیه عوامل مجموعه و کسانی شد که از این تهدید باخبر بودند. مرادی که مسئولیت هماهنگی و تخلیه تئاتر شهر را بر عهده داشت درباره ماجرا گفت: با توجه به تهدیدی که شد برای رفاه حال مردم و جلوگیری از هر گونه حادثه مردم را به بیرون مجموعه هدایت کردیم.

با حضور به موقع نیروهای پلیس تهران بزرگ و اطمینان از اینکه هیچ خطری تئاتر شهر را تهدید نمی‌کند، فعالیت این مجموعه از امروز به صورت عادی بازگشته و اجرای گروههای نمایشی طبق روال سابق ادامه خواهد داشت.





نظرات کاربران