در حال بارگذاری ...

سهراب سلیمی با اثری دیگر از اشمیت به تئاتر شهر می آید

"سهراب سلیمی" کارگردان تئاتر کشور با اثری دیگر از "اریک امانوئل اشمیت" با عنوان "عشق لرزه" به  تالار چهارسو  مجموعه تئاتر شهرمی آید .به گزارش سایت خبری تئاتر شهر:  نمایشنامه "عشق لرزه" توسط "شهلا حائری" ترجمه شده و قرار است مهر یا آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود .
سلیمی درخصوص انتخاب بازیگران گفت: این نمایش 5 شخصیت دارد اما تاکنون موفق به حضور بازیگرانی که به عنوان گزینه های اصلی برای این نمایش در نظر داشتم، نشدم زیرا هر کدام مشغول کارهای دیگری هستند .
به گفته سلیمی، مذاکراتی با برخی بازیگران زن از جمله "افسانه ماهیان"، "ناهید مسلمی"، "بهناز جعفری" و "شهلا میربختیار" صورت گرفته که تاکنون حضور آنها قطعی نشده است.
این کارگردان تئاتر گفت:‌ درخصوص بازیگران مرد نیز از بین 10 هنرمند، تاکنون با "فرهاد قائمیان" برای حضور در این نمایش توافق های اولیه بدست آمده است.
سلیمی افزود: با "محمد هراتی" درخصوص طراحی صحنه و "کامران امید" به عنوان آهنگساز نمایش "عشق لرزه" مذاکراتی انجام شده است.
وی که پیشتر نمایش های "خرده جنایت های زن و شوهری"، "نوای اسرار آمیز" و "مهمان سرای دو دنیا" را از اریک امانوئل اشمیت به روی صحنه برده است، درخصوص ویژگی های آثار این نویسنده فرانسوی گفت: اریک امانوئل اشمیت به عنوان یک تحلیلگر و با توجه به دید جامعه شناختی خود با بسیاری از معضلات انسانی، نظیر خانواده آشنا است و نگاهی جهانشمول به آنها دارد.
سلیمی، اریک امانول اشمیت را درام نویس موفقی دانست و افزود: این نویسنده توانسته است نمایشنامه های خود را منطبق با تمام خصوصیات انسانی و قابل تعمیم در جهان به رشته تحریر در آورد.
وی همچنین نمایشنامه های اریک امانوئل اشمیت را بدلیل برخورداری از روح انسانی و تاثیر گذار آن مغایر با تئاتر ملی ندانست.
سلیمی، "تردید" را مضمون اصلی نمایش "عشق لرزه" عنوان کرد و افزود: این تردید است که می تواند در تمامی محیط های انسانی از جمله خانواده و اجتماع اختلال ایجاد کند.




نظرات کاربران