در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر تهران در جشنواره نمایش های آیینی - سنتی پذیرای صاحب نظرانی از کشور های مختلف جهان است

به گزارش روز جمعه سایت خبری مجموعه تئاتر شهر در سمینار بین المللی نمایش های سنتی- آیینی صاحب نظرانی از 12 کشور جهان در همایشی جمعی و علمی به معرفی ریشه های آیینی و سنتی  تئاتر می پردازند .
براین اساس در نخستین روز این سمینار،" شیرجان وزیری" از کشور افغانستان درباره "آئین‌های نمایشی نوروز در افغانستان‌"،" استفانو جونکی" ازکشور  ایتالیا درباره " نمایش‌های سنتی ایتالیا" و "حجت اسدیان" از فنلاند درباره "ریشه‌های مشترک نمایش‌های آئینی ـ سنتی جهان " و" آیلین بلومنتال" از کشور آمریکا سخنرانی می کنند .
در دومین روز سمینار نیز" هاشم هاشمی" از آلمان درباره "نمادهای نمایشی آئینی در ظهور اسطوره‌های فرهنگی و تبلیغی معاصر غرب"،" نانسی تاکه یاما" از سنگاپور درباره "ماندالاهای تبت"،" توشیاکی" از ژاپن درباره "نمایش نو ژاپن"،" گریستینا نگرن" از سوئد درباره" تئاتر آئینی در هند، چین و بنگلادش"،" سوبهاش کومار" از هندوستان درباره "نمایش عروسکی سنتی در هند"، "جان بل" درباره نمایش" بومیان آمریکا "،" اسرا دوغان" از ترکیه درباره "نمایش سنتی قره‌گوز و حاجی وات" سخنرانی می کنند .
در آخرین روز این سمینار " کلر الیزابت دولان" ازکشور  آمریکا درباره" نمایش بومیان آمریکا" سخن می کند و همچنین  کارگاهی تحت عنوان " کاتاکالی" با حضور" راجندران پیالای"از کشور  هند برگزار می شود.
در این سمینار دو اثر مشترک  پژوهشی با عنوان " آئین‌های نمایشی در بوشهر و تانزانیا" که توسط" شریفیان و یاراحمدی " از بوشهر  و " شریفه اسماعیل مناب" از کشور  تانزانیا تهیه شده است و همچنین  پژوهش مشترکی تحت عنوان " آئین‌های نمایشی در ترکمن صحرا و ترکمنستان " که توسط "مجید تکه " از ترکمن صحرا و " چاغری محمد مرادف" از ترکمنستان نگاشته شده اند ارائه می شود .
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش آئینی ـ سنتی از دهم تا 16 مرداد ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران