در حال بارگذاری ...

هنرمندان لرستانی به تماشای نمایش "مادرمانده" نشستند

طی هفته گذشته با هماهنگی مجموعه تئاترشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، نخستین گروه از هنرمندان این استان برای تماشای نمایش"مادرمانده" با کارگردانی مشترک "نیما دهقان" و "حمیدرضا آذرنگ" به تهران سفر کردند.

به همین بهانه با "مهدی ابدالی" کارشناس نمایش اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان لرستان و مسئول دبیرخانه دایمی تئاتر استان لرستان که این گروه از هنرمندان را همراهی کرد گفت و گویی کوتاه داشتیم که در ذیل می خوانید:

تصمیم حضور هنرمندان استان لرستان برای تماشای آثار نمایشی مجموعه تئاترشهر در تهران اتفاق مطلوبی است و  برای آغاز این حرکت  حضور چند هنرمند در نظر گرفته شده و آیا تداوم خواهدداشت؟ 

این حرکت با هماهنگی مجموعه تئاترشهر و مدیریت روابط عمومی صورت گرفت که جای تشکر و قدردانی دارد. در گذشته چنین برنامه ای وجود داشت که البته محدود به برگزاری جشنواره های مختلف در تهران می شد.

 اما در ابتدای سال جدید برنامه ریزی شد تا هنرمندان تئاتر استان لرستان برای تماشای آثار نمایشی به تهران سفر داشته باشند. در نخستین سفر مربوط به این طرح، پنجاه تن از هنرمندان استان لرستان برای تماشای نمایش "مادرمانده" که با کارگردانی مشترک حمیدرضا آذرنگ و نیما دهقان در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر حضور یافتند و طی دو روز به تماشای نمایش نشستند. امیدوارم که با همین رویه، از تئاتر شهرستانها حمایت شود و این روال ادامه پیدا کند تا این هنرمندان به ادامه راه خود دلگرم تر شوند.

تداوم این طرح تا چه اندازه بر هنر تئاتر استان لرستان تأثیرگزار است؟

به طور قطع، تأثیرات زیادی خواهد داشت، چرا که استانهای مختلف کشور و به خصوص استان لرستان که امکانات بسیار اندکی برخوردار است برای برگزاری جشنواره تئاتر نیز با مشکلات فراوانی مواجه است. بنابراین بهترین راه حضور هنرمندان استانها برای تماشای آثار نمایشی در تهران است؛ چرا که قواعدی که مدتها در کلاس های مختلف مربوط به تئاتر شنیده اند حالا به صورت عملی می بینند و با سبک ها و اجراهای متنوعی آشنا می شوند.

هنرمندانی که در این طرح به تهران سفر می کنند شامل چه قشر از هنرمنــدان استان لرستان می شوند؟

ما در این استان پس از تعطیلی انجمن نمایش، به صورت ابتکاری واحدهای نمایشی را تشکیل دادیم. در این طرح هر واحد برای هر سفر به تهران تعدادی از هنرمندان مورد نظر خود را معرفی می کند که شامل طیف های مختلفی چون کارگردان، نویسنده، طراح صحنه، بازیگر و ... اعم از هنرمندان پیشکسوت و جوان هستند و کلیه هزینه های مربوط به رفت و آمد و پذیرایی این هنرمندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تأمین می شود.

گروه بعدی در چه زمان و برای تماشای چه نمایشی به تهران سفر می کنند؟

فعلاً این سفرها در هر ماه یکبار انجام می شود و با یاری خدا طی تیرماه سفر بعدی ما برای تماشای نمایش "اهل قبور" به کارگردانی "حسین کیانی" صورت خواهد گرفت تا پنجاه نفر از هنرمندان شهرهای استان لرستان به تهران سفر کنند.

حرف آخر؟

ای کاش توجه به استانهای کشور به صورت مقطعی نباشد و تداوم داشته باشد؛ چرا که این ارتباط برای هنرمندان استانها غنیمت است.

 




نظرات کاربران