در حال بارگذاری ...

چهاردهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی آغاز به کار کرد

چهاردهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی شنبه 10 مردادماه با برگزاری آیین ها و مراسم سنتی ایران در فضای باز مجموعه تئاتر شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت خبری مجموعه تئاترشهر، چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی با پیام کوتاه محمدحسین ناصربخت دبیر جشنواره در فضای باز مجموعه تئاتر شهر آغاز به کار کرد.

 در ابتدای این مراسم و بعد از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران محسن میرزاعلی به اجرای قطعه ای کوتاه به صورت نقالی پرداخت. در ادامه اجرای خیمه شب بازی در پاتوق سنتی کودکان و همچنین اجرای حرکات فرم منطقه آذربایجان توسط کودکان آذربایجانی از برنامه های در نظر گرفته شده برای مراسم افتتاحیه جشنواره چهاردهم بود.

 یکشنبه 11 مردادماه در دومین روز از چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش "تاتوره خاردار" از کشور بلغارستان است که ساعت 20:45 به روی صحنه می رود.

 سالن چهارسو نیز در دو نوبت 18:30 و 21 میزبان نمایش "ما کجا؟!اینجا کجا؟!" کار مشترک فخرالدین خاکزند و میثم یوسفی خواهد بود. نمایش "کیارش" تینو صالحی ساعت 17:30 و 19 در سالن قشقایی اجرا می شود و نمایش "قصه باغ زالزالک" خدایار کاشانه از شهر ری در دو نوبت 17:30 و 20 در سالن سایه مجموعه به روی صحنه می رود.

 کارگاه نمایش نیز میزبان نمایش "حقه های مبارک" رهام مخدومی خواهد بود که ساعت 16 و 18 اجرا می شود. نمایش "قولنج" حسین بابایی نیز ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. تالار شماره یک ایرانشهر ساعت 19 پذیرای نمایش "عروسکی چین" از هنگ کنگ است و نمایش "چو بنگالی" از هندوستان نیز ساعت 20 در سالن شماره دو ایرانشهر به روی صحنه می رود.

چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی از 10 تا 16 مردادماه در تهران برگزار می شود.




نظرات کاربران