در حال بارگذاری ...

پرچم های رنگانگ نمایشگران سنتی – آیینی در تئاتر شهر برافراشته شد

در دومین روز از برپایی جشنواره بین المللی نمایش های سنتی – آیینی امروز یکشنبه 11مرداد ماه مجموعه تئاتر شهر تهران در آستانه نیمه شعبان غرق درشادیانه های نمایشگران سنتی بود .

 

به گزارش سایت خبری تئاتر شهر همزمان با برگزاری این رویداد بین المللی صدای ساز و سرنا ، طبل و دهل ،سنج و دمام ، نقاره و نی وعود و نواهای زیبای  آواز خوانان، تعزیه گردانان و نقش آفرینان کرد و لر، بلوچ و ترکمن ،عرب و آذری  ، گیلک و مازنی ، سیستانی و کرمانی و نمایشگرانی از ایران و دیگر کشور های جهان ترکیبی فرهنگی از ملل مختلف را درمجموعه تئاتر شهر تهران به تصویر کشید.

 

دردومین روز از اجرای نمایش های صحنه ای  گروه هایی از کشورهای  " بلغارستان " با نمایش تاتوره ، " هند " با نمایش چو بنگالی ، " هنگ کنگ " با نمایش عروسکی چینی و نمایش های " ما کجا اینجا کجا" ،" کیارش "، " قصه باغ زالزالک " ،" حقه های مبارک" و " قولنج "  از ایران در تالارهای  نمایشی مجموعه تئاتر شهر ، تالار سنگلج و تالار هنر به صحنه رفت .

 

همچنین درسومین روز از برگزاری جشنواره آیینی- سنتی نمایش های "کارما " از کشور کره جنوبی ،"هی تو" از کشور ایتا لیا ،"تاتوره خاردار" از بلغارستان و"چوبنگالی" از کشور هند به صحنه می رود و نمایش های "جوحی و قاضی "،"کیارش" ،"قصه باغ زالزالک" و" منتشا" از ایران به صحنه می رود .

 

چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی – سنتی 16 مرداد ماه به کار خود پایان می دهد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران