در حال بارگذاری ...

"جعفر والی" نخستین بلیت اینترنتی را خریداری کرد

مراسم افتتاحیه سامانه الکترونیکی فروش بلیت تئاتر و کارت هوشمند "تماشا " صبح امروز در تالار اجتماعات مجموعه تئاتر شهر تهران راه اندازی شد .

به گزارش سایت خبری مجموعه تئاتر شهر این سامانه با همکاری بانک اقتصاد نوین و اداره کل هنرهای نمایشی راه اندازی شده است .

در این مراسم استاد " جعفر والی " پیشکسوت و بازیگر با سابقه تئاتر ،سینما و تلویزیون ایران با دریافت نخستین کارت " تماشا " نخستین بلیت اینترنتی تئاتر را خریداری کرد .

در ابتدای این مراسم که امروز سه‌شنبه 13 مردادماه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد، نوبهار معاون الکترونیکی بانک اقتصاد نوین با اشاره حمایت‌های این بانک از تولید فیلم‌های سینمایی مختلف نظیر "خاک‌ آشنا" و حمایت از برگزاری جشن‌ "خانه سینما" در سال 87، جشن تصویر سال در سال 86 و چهارمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی 87 گفت: بانک اقتصاد نوین دارای 224 شعبه است و بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر مشتری دارد.

معاون بانکداری الکترونیکی بانک اقتصاد نوین درا دامه افزود : طراحی و راه‌اندازی سیستم فروش بلیت و امکان خرید بلیت از طریق کیوسک‌های بانک طراحی شده است. تا به حال پنج کیوسک در مجموعه تئاتر شهر و یک کیوسک در تماشاخانه سنگلج نصب شده است. یک هزار و 500 کارت هوشمند "تماشا" نیز طراحی شده که 500 عدد آن تحویل اداره ‌کل هنرهای نمایشی شده است.

در این نشست "حسین پارسایی " مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد این برنامه‌ها را نشان از حرکت به سمت خصوصی سازی در عرصه نمایش دانست و گفت: بانک اقتصاد نوین به عنوان اولین بانک خصوصی ایران اقدام بسیار مؤثر و تأثیرگذاری در فروش و طراحی سامانه اینترنتی فروش بلیت داشته است.

وی گفت : در همه کشورهای پیشرفته بخش‌های خصوصی از هنر تئاتر به عنوان شاخص‌ترین شاخه هنری حمایت می‌کنند که امید وارم این اتفاق خوب درایران هم باب شود .

وی مشارکت بخش‌ خصوصی و حضور پر رنگ آن در رخدادهای تئاتری را مهم دانست و گفت: تهیه بلیت نمایش با کارت هوشمند "تماشا" برای دو گروه هنرمندان شاخص و برجسته تئاتر و اصحاب رسانه به صورت رایگان خواهد بود و باقی هنرمندان و فعالان تئاتر با استفاده از این کارت می‌توانند با 50 درصد تخفیف بلیت نمایش مورد نظر خود را تهیه کنند. ما در حال تمرین این سامانه هستیم و طرح را به صورت آزمایشی و سه ماهه راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: ما برنامه‌های مورد نیاز، تعریف کارت‌های هوشمند و میزان ظرفیت استفاده از هرکدام برای هر نمایش را بنا به ظرفیت‌های موجود در مجموعه تئاتر شهر، سنگلج و هنر تعیین کرده‌ایم. البته کارت‌های مدیریت و روابط عمومی مجموعه در شرایط خاص خدمات لازم را برای هنرمندان ویژه و اصحاب رسانه انجام خواهند داد. هر کدام از تالار‌ها هم یک کارت هوشمند قابل شارژ خواهد داشت که به جای بلیت میهمان در اختیار کارگردان‌ اثر قرار می‌گیرد. در صورت وجود قرارداد گیشه برای یک اثر نمایشی خرید بلیت 50 درصدی با کارت "تماشا" لغو و بلیت هنرمندان ویژه و اصحاب رسانه  توسط مرکز انجام می‌شود.

پارسایی با اشاره به تعیین تعداد کارت هوشمند "تماشا" برای هر رسانه بنا به تعریف ظرفیت و فعالیت آن رسانه در عرصه تئاتر گفت: این ظرفیت‌ها در نشستی داخلی تعریف می‌شود تا رسانه‌های مختلف بتوانند بنا به ظرفیت و فعالیت خود با استفاده از کارت "تماشا" از آثار نمایشی دیدن کنند.

در پایان این مراسم جعفر والی بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون اولین کارت هوشمند "تماشا" را دریافت کرد و از طریق آن بلیت نمایش "پیچ تند" را خریداری کرد. همچنین سیاوش تهمورت  پس از دریافت کارت هوشمند بلیت نمایش "شهر شطرنجی" را گرفت. اصغر همت و نوبهار معاون الکترونیکی بانک اقتصاد نوین در این مراسم کارت هوشمند "تماشا" دریافت کردند.




نظرات کاربران