در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر در نیم سال نخست 1388 در مسیر تحول و پویایی

جدید ترین اتفاق مهم درمهمترین مرکز تئاتر حرفه ای کشور راه‌اندازی سامانه رزرو و فروش اینترنتی بلیت تئاتر و صدور کارت هوشمند تحت عنوان کارت تماشا برای هنرمندان،‌ خبرنگاران و منتقدان تئاتر است . به گزارش سایت خبری تئاتر شهر این سامانه روز 13 مرداد با حضور "حسین پارسایی" رییس مرکز هنرهای نمایشی جمعی از هنرمندان ومدیران تئاتر ونمایندگان بانک اقتصاد نوین در مجموعه تئاتر شهر رونمایی شد. براساس برنامه ریزی به عمل آمده این کارت ها از این پس جایگزین بلیت‌های مهمان خواهد شد. براین اساس تماشاگران تئاتر از این پس می‌توان شاهد نظم یافتن فروش بلیت در بزرگترین مجموعه تئاتری کشور باشند . گفتنی است پیش از این سایت تخصصی و اطلاع رسانی مجموعه تئاتر شهر 27 اردیبهشت ماه سال جاری شروع به کار کرد این سایت که درچهارمین دهه از فعالیت مجموعه تئاتر شهر و با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است ، شامل بخش‌های مختلفی چون باشگاه تماشاگران، پیش‌فروش اینترنتی بلیط و نظرسنجی از اعضا است . به گزارش سایت خبری تئاتر شهر این مجموعه تئاتری از ابتدای سال جاری تا جمعه 9 مردادماه پذیرای 51 هزار و 350 تماشاگر بوده است.

 بر این اساس تا 9 مرداد ماه نمایش "مرغ مینا" به کارگردانی "تاجبخش فناییان" از 5 تیرماه در تالار 579 نفری اصلی به روی صحنه رفت که با 30 اجرا 4266و تماشاگر روز جمعه 9 مردادماه به اجرای خود پایان داد. نمایش "اهل قبور" نوشته و کار "حسین کیانی" که از 8 تیرماه در تالار 122 نفری چهارسو به صحنه رفت پس از پشت سر گذاشتن 30 اجرا و جذب 4100 تماشاگر روز پنجشنبه 8 مردادماه به اجرای خود پایان داد. نمایش "شهر شطرنجی" به کارگردانی "رضا حامدی خواه" از 31 تیرماه در تالار 115 نفری قشقایی به صحنه رفت که تا امروز، پس از پشت سرگذاشتن 9 اجرا ، 487 تماشاگر به اجرای خود پس از جشنواره آیینی سنتی ادامــــه می دهد. نمایش"پیچ تند" به کارگردانی "کتایون فیض مرندی" نیز که از 30 تیرماه در تالار 103 نفری سایه روی صحنه رفته، با 10 اجرا و 530 به اجرای خود پس از جشنواره آیینی سنتی ادامــــه می دهد. نمایش "اوسنه گمشده" به کارگردانی "مریم معینی" از روز 21 تیرماه در کارگاه نمایش روی صحنه رفته است. این نمایش پس از پشت سر گذاشتن 15 اجرا 418 تماشاگر داشته است. شایان ذکر است از 18 فروردین 1388 تا جمعه 9 مردادماه، 51350 نفر از نمایش های مجموعه تئاترشهر دیدن کرده اند.

 همان گونه که گفته شد راه اندازی وب سایت مجموعه تئاترشهر به نشانی WWW.TEATRESHAHR.COM از دیگر اقدامات ماههای نخست مجموعه تئاترشهر است که شامل بخش اخبار، یادداشت، نقد، گزارش، مقالات، برنامه اجراها، درباره تئاترشهر ، تئاترهای شهر، عکس، گروه و باشگاه تماشاگران است .

 در بخش باشگاه تماشاگران تاکنون 550 نفر به عضویت آن درآمده اند. از دیگر اقدامات مجموعه تئاترشهر می توان به برنامه ریزی و هماهنگی جهت پخش تبلیغات تئاتر در برنامه "درشهر" شبکه تهران، هماهنگی جهت پخش تبلیغات تئاتر در تلویزیون های شهری، نصب تابلوهای معرفی تالارها و اتاق ها ی مجموعه و تغییر فیزیکی روابط عمومی و جداسازی بخش سایت از بخش اطلاع رسانی و سرویس دهی به مراجعه کنندگان مجموعه تئاترشهر اشاره کرد.

 همچنین ارایه خدمات روزانه به خبرنگاران و مخاطبان مجموعه تئاترشهر که تعداد آنها قریب به 20 نفر در روز می رسد، ارسال بیش از 200 خبر به رسانه های جمعی از طریق روابط عمومی و سایت خبری مجموعه تئاتر شهر ، برنامه ریزی جهت برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب تئاتر و ارسال دعوت نامه به ناشران جهت حضور در نمایشگاه کتاب تئاتر را می توان به عنوان سایر فعالیت های مجموعه تئاتر شهر معرفی کرد.

هماهنگی برای حضور دو گروه از هنرمندان شهرستانی برای دیدن نمایش های مجموعه تئاتر شهر (نمایش مادر مانده ) و ارسال دعوت نامه به ادارات کل استان ها برای سرویس دهی به مخاطبان تئاتر شهرستانی و حضور آنها در تئاتر شهر در طول سال برای دیدن نمایش های این مرکز تئاتر حرفه ای کشور .

مجموعه تئاترشهر در محدوده زمانی فروردین تا 16 خردادماه نیز نشست ها و برنامه های مختلفی برگزار کرد که می توان به برپایی نمایشگاه عکس نمایش "رویاهای خلیج فارس" از 18 فروردین تا 16 اردیبهشت، مجمع عمومی خانه تئاتر در تاریخ 22 فروردین، نشست پرسش و پاسخ نمایش "رویاهای خلیج فارس" در 16 اردی‌بهشت، بزرگداشت دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی در 12 اردی‌بهشت، برگزاری جشن بازیگر در تاریخ 8اردی‌بهشت، برگزاری جلسه نقد نمایش "کشتی شیطان" در تاریخ 9 اردی‌بهشت، برگزاری نمایشنامه خوانی ویژه بزرگداشت ناظرزاده کرمانی از 7 تا 11 اردی‌بهشت، کنفرانس مطبوعاتی چشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر در 21 اردی‌بهشت، مجمع عمومی کانون ملی منتقدان تئاتر در تاریخ 24 اردی‌بهشت، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ نمایش های "عجیب ولی واقعی" در 3 خرداد، "مادر مانده" در 4 خرداد، "خرمشهر 11" در 5 خرداد و برگزاری جلسه نقد نمایش "مادر مانده" در 18 خرداد

تئاتر شهر تهران به عنوان مهمترین مرکز تئاتر حرفه ای ایران و استوانه استوار معماری شده تئاتر ایران و کلبه آمال و آرزو های اهل تئاتر است مرکز ی که به مدد  اهل تئاتر و برنامه ریزی مدیران روز به روز در مسیر تحول و پویایی هنر نمایشی به حر کت پویای خود ادامه می دهد .




نظرات کاربران