در حال بارگذاری ...

دانشجویان شش کشور خارجی در تالار سایه

طی روزهای اخیر مجموعه تئاترشهر پذیرای یک گروهی 25 نفری از دانشجویان کشورهای مجارستان، بلغارستان، ترکیه، ایتالیا، ارمنستان و گرجستان برای تماشای نمایش "پیچ تند" در تالار سایه بود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، این تماشاگران که متشکل از 25 دانشجوی رشته های ایرانشناسی و تاریخ و ادبیات فارسی بودند پس از اجرای نمایش "پیچ تند" این اثر را نمونه ای  مطلوب از نمایش های شرقی دانستند که درمسیر شناخت مکالمات فارسی زبانان بسیار به آنها کمک کرده است.

"ویکتوریا هگه دوش" که از دانشجویان رشته ایرانشناسی کشور مجارستان بود، نمایش "پیچ تند" را اثری جالب دانست و گفت: این نمایش اثری جذاب است و به خصوص بخش بازیگری آن مورد توجه من قرار گرفت ولی با توجه به اینکه هنوز به زبان فارسی مسلط نشده ام احساس کردم بازیگران آن، سریع صحبت می کردند.

"ایلیانا بورژوا" نیز که از دانشجویان رشته ایرانشناسی دانشگاه صوفیه کشور بلغارستان است با اشاره به کیفیت نمایش "پیچ تند" اظهار کرد: من برای اولین بار است که به ایران سفر کرده ام و با دیدن این نمایش احساس خوبی پیدا کردم چرا که فکر نمی کردم تئاتر ایران تا این حد پیشرفته باشد.

وی افزود: به نظر من نمایش "پیچ تند" اثری مدرن است و تنها مسئله ای که با آن داشتم تند صحبت کردن بازیگران آن بود، خصوصاً اینکه من هنوز به زبان فارسی تسلط کامل ندارم.

"گوزده اسما زنگین" نیز که از کشور ترکیه به تماشای نمایش "پیچ تند" نشست، گفت: این نمایش اثری زیبا بود ولی با توجه به اینکه ما در حال یادگیری زبان فارسی هستیم صحبت های بازیگران را متوجه نمی شویم.

وی در ادامه افزود: به نظر من این نمایش تراژدی بود و بازیگران بسیار هنرمندی نقش های آنرا بازی کردند. اما پرسشی که برای من به وجود آمد این است که ساختمان به زیبایی تئاترشهر چرا باید سالن کوچکی مثل "سایه" داشته باشد؟ من فکر می کردم باید تالار باشکوه و استانداردی در آن وجود داشته باشد.

"تاتیا عربولی" دانشجوی تاریخ و زبان فارسی دانشگاه تفلیس از گرجستان نیز با اشاره به اولین سفر خود به ایران گفت: از تماشای نمایش "پیچ تند" لذت بردم و به نظرم موسیقی نمایش و بازیگری نمایش بسیار عالی و جذاب بود.

وی در ادامه افزود: من کلیت داستان نمایش را متوجه شدم ولی بازیگران قدری تند صحبت می کردند.

به اعتقاد من تفکر ایرانیان در آثار هنریشان  بسیار والاست و فکر می کردم باید تئاتر ایران پیشرفته تر از این  باشد.




نظرات کاربران