در حال بارگذاری ...

اخبار مهم تئاتر شهر دررسانه های امروز / گربه‌ها در تئاتر شهر روی صحنه ایفای نقش می‌کنند

گربه‌های تئاتر شهر روی صحنه ایفای نقش می‌کنند
مجموعه تئاتر شهر این روزها علاوه بر میزبانی نمایش، شاهد اجراهای ویژه انبوه گربه‌های ساکن در مجموعه است که برای حفظ اکوسیستم محیط در محوطه باز آن قدم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای تئاتر نیازمند شرایط و امکانات خاص است و وجود سالن مناسب با امکانات کافی از لازمه‌های اجرای یک نمایش است تا گروه به بهترین شکل ممکن اجرای خود را روی صحنه ببرد. یکی از ویژگی‌های مهم تمام سالن‌های حرفه‌ای و استاندارد تئاتر دنیا آکوستیک بودن آنها است.

متأسفانه در مجموعه تئاتر شهر که یکبار هم بازسازی شد و ماهها به همین دلیل تعطیل بود، نکته‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته آکوستیک بودن سالن‌ها است. مخاطبان و تماشاگران تئاتر شهر بارها با خرید یک بلیت از دو نمایش دیدن کرده‌اند و با دیدن اجرای یک نمایش در سالن اصلی، صدای همزمان نمایش اجرا شده در سالن قشقایی را نیز شنیده‌اند یا برعکس.

همچنین برخی اوقات تماشاگران حاضر در سالن قشقایی صدای پرسنل و عوامل فعال تئاتر شهر را در زمان تماشای نمایش شنیده‌اند که این امر خود به تماشای نمایش‌ها جلوه‌ای خاص داده است. اما گذشته از این موضوع و معضل که گویا در تئاتر شهر حل شدنی نیست و باید با آن کنار آمد، موضوع حضور گربه‌های ساکن در مجموعه تئاتر شهر امری قابل توجه است.

گربه‌های تئاتر شهر از ساکنان قدیمی این مجموعه هستند و با گذشت زمان به جزئی جدایی‌ناپذیر تئاتر شهر تبدیل شده‌اند. بارها در راهروها و پشت صحنه سالن‌های مختلف مجموعه شاهد رفت و آمد باوقار این حیوان‌های بوده و هستیم. گاهی نیز صدای این حیوانات همراه اجرای نمایش شده و با گروه نمایشی در اجرای مناسب اثر نمایشی همکاری می‌کنند.

به تازگی این حیوانات که خود سال‌های متمادی است شاهد اجرای سبک‌ها و گونه‌های مختلف نمایشی بوده‌اند، وارد صحنه نمایش شده و به ایفای نقش می‌پردازند. این حضور در اجرای نمایش "پیچ تند" کتایون فیض‌ مرندی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به اوج خود رسید و باعث تعجب و البته ترس برخی تماشاگران حاضر در سالن شد.

باید با وجود چنین معضلات و مشکلاتی در مجموعه تئاتر شهر کنار آمد و به آنها به عنوان ویژگی خاص یک مجموعه حرفه‌ای نگاه کرد. گویا گروههای تئاتری باید از این پس برای حضور نابهنگام گربه‌ها روی صحنه و صداهایی که پیش‌بینی نشده در زمان اجرای نمایش پخش می‌شوند، تدبیری بیندیشند و به عنوان ابزاری برای اجرای خود استفاده کنند.

امید که با توجه و عملکرد به موقع مدیران و مسئولان تئاتر شهر، این مجموعه از برخی ویژگی‌های خاص در زمان اجرا محروم شود تا گروههای تئاتری با محرومیت از این دو ویژگی با آرامش بیشتر به اجرای نمایش خود بپردازند.

 




نظرات کاربران