در حال بارگذاری ...

نشست پرسش و پاسخ نمایش پیچ تند در تئاتر شهر برگزار شد

نشست پرسش و پاسخ نمایش" پیچ تند" به کارگردانی" کتایون فیض‌مرندی" در تالار سایه مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

 به گزارش سایت خبری تئاتر شهر این نشست  با حضور جواد اعرابی(نماینده انجمن منتقدان خانه تئاتر) ، کتایون فیض‌مرندی(کارگردان اثر )، آرش عباسی( نویسنده ) برگزار شد. ‌

مرندی با اشاره به متن نمایش گفت:‌این متن قصه‌هایی موازی را دردل خود دارد که همه به یک سو در حرکت هستند  و در دل این داستان‌ها کشمکش‌های گوناگونی به تصویر کشیده شده است و یکی از دلایل انتخاب این متن، همین موضوع بود چند وجهی آن است .
وی گفت: آنچه که دراین اثر مسلم به نظر می رسد این واقعیت است که ما درباره‌‌ جنگ سخن می‌گوییم، مسئله ای که به مدت هشت سال کشور ما را دست‌خوش اتفاقات بسیاری کرد .
در ادامه نشست آرش عباسی نویسنده نمایشنامه پیچ تند با اشاره به این که متناین نمایشنامه  یکی از تلخ‌ترین نمایشنامه‌هایی است که تا به حال نوشته است گفت :‌این متن از زمان نگارش تا اجرا پروسه‌ای طولانی را طی کرد به همین جهت دستخوش تغییرات بسیاری شد .

عباسی با اشاره به فرایند تولید این نمایشنامه افزود :در دهه‌‌ 60 اتفاقات بسیار تلخی در کشور ما افتاده است و برای من بسیار جذاب بود که به بخشی از این اتفاقات بپردازم. چرا که این تلخی را بسیار دوست داشتم و می‌خواستم آن را به تماشاگر بچشانم. ‌‌در هیچ نمایشنامه‌ای به دنبال پیام خیلی خاصی نیستم، بلکه علاقه‌مند بودم فضای آن برهه‌‌ تاریخی را بازگو کنم و فکر می‌کنم همین موضوع برایم کافی است.

 وی درباره پرداختنش به داستان جنگ در قالب خانواده‌های اقلیت‌های مذهبی گفت : ‌حس می‌کردم کمتر در مورد شرایط جنگ در خانواده‌های ارمنی صحبت شده است، بنابراین برایم جذاب بود که به این مقوله بپردازم. ضمن این که در یک قیاس آماری متوجه شدیم که ارامنه در قیاس با متوسط جمعیت‌شان بیشترین آمار شهدای جنگ را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین عجیب نیست اگر اثری به این موضوع پرداخته باشد.




نظرات کاربران