در حال بارگذاری ...

رضا حامدی خواه: شهر شطرنجی نقدی اجتماعی است

جلسه پرسش و پاسخ نمایش "شهر شطرنجی" با حضور نویسنده و کارگردان و سایر عوامل نمایش در تالار قشقایی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، در ابتدای این جلسه، "فرهاد نقدعلی" نویسنده نمایش "شهر شطرنجی" با اشاره به اینکه طرح اولیه این اثر متعلق به " نورالدین جوادیان" بوده گفت: در ابتدا قصه پشت صحنه تئاتر را نداشتیم ولی وقتی از هنرمندان تئاتر صحبت به میان آمد، ناخودآگاه وارد پشت صحنه تئاتر شدیم.

پس از " فرهاد نقدعلی" ، "رضا حامدی خواه " کارگردان نمایش "شهر شطرنجی" نیز اظهار کرد: فکر می کنم به عنوان یک ایرانی طبیعی است به دنبال اثری با رنگ و بوی ایرانی باشم و این مسئله دغدغه چندساله من و دوستانم در تئاتر بوده است حال تا چه حد موفق بوده ایم باید بررسی شود.

اگر قرار باشد اثری ایرانی را به صحنه بیاوریم می بایست نگاهی ویژه به ادبیاتمان داشته باشیم و پیش از این هم پیشکسوتان ما نشان داده اند اگر به این صورت عمل شود نتیجه خوب و تأثیرگذاری به دست می آید به طور مثال می توان به آثار زنده یاد "علی حاتمی" اشاره کرد.

وی ادامه داد: نمایش "شهر شطرنجی" نقدی اجتماعی در جامعه ای است که بسیاری از طبقات آن دوست ندارند نقد شوند بنابراین از سر ناچاری به سراغ طبقه هنرمند جامعه رفته ایم تا بتوانیم حرف دلمان را در این قالب بزنیم.  

"حامدی خواه" خاطرنشان کرد: قصه گویی در تئاتر یکی از بزرگترین آرزوهای من در عرصه نوشتاری است چرا که احساس می کنم یکی از بزرگترین معضل های ما در حوزه ادبیات نمایشی همین نبود قصه است که باعث دوری تماشاگران از تئاتر شده است.

کارگردان نمایش "شهر شطرنجی" در پایان گفت: دکور نمایش پشت صحنه یک تئاتر را به تصویر می کشد  هرچند در اجرای جشنواره فجر نتوانستیم این دکور را آماده کنیم و ضربه جبران ناپذیری به اجرای ما زد اما در اجرای عمومی به این توفیق رسیدیم که در دکور موردنظرمان اثر اجرا شود.




نظرات کاربران