در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر وتالار های شهر تهران این هفته پذیرای 17 نمایش هستند

به گزارش سایت خبری تئاتر شهر مجموعه تئاتر شهر تهران شامل تالار های اصلی ،چهارسو ،قشقایی ،سایه و کارگاه نمایش این هفته پذیرای پنج نمایش از دکتر صادقی ،یعقوبی ،حامدی خواه ،فیض مرندی و همتی است .

 *   نمایش "باغ شکر پاره" نوشته و کارگردانی قطب الدین صادقی در سالن اصلی این مجموعه ساعت 20:15 همچنان به روی صحنه می رود.
این نمایش تخته حوضی است و زبانی طنز، تلخ و گزنده دارد و در آن فساد یک پادشاه و درباریان و اطرافیان پادشاه نشان داده می‌شود.
کاظم هژیرآزاد، اسماعیل بختیاری، ناصر عاشوری، کرامت رودساز، عباد نظری، مصطفی عبدالهی، رهام مخدومی و سامان داربی در اثر نقش افرینی می کنند.
نمایش "خشکسالی و دروغ" نوشته و کارگردانی محمد یعقوبی نیز ساعت 20:30 در سالن چهارسو به روی صحنه می رود.
در این نمایش آیدا کیخانی، مهدی پاکدل، علی سرابی و رویا میردعوتی بازی می کند.
مدت زمان این نمایش 95 دقیقه است و داستان آن درباره وکیلی است که پس از مدت ها همسر سابقش با او تماس می گیرد و این تماس تلفنی تقابل این وکیل را با همسر کنونی اش در پی می آورد.
*  نمایش "شهر شطرنجی" نوشته فرهاد نقدعلی و به کارگردانی رضا حامدی خواه نیز به اجرا خود را در ساعت 20 و در سالن قشقایی ادامه می دهد.
در این نمایش که به موضوع تعطیلی تئاتر پارس می‌پردازد، آشا محرابی،‌ مهرداد ضیایی، مهدی افضلی حضور دارند.
نمایش "پیچ تند" نوشته آرش عباسی و به کارگردانی کتایون فیض مرندی نیز ساعت 19 در تالار سایه اجرا می شود.
*  "پیچ تند" داستان خانواده ارمنی را روایت می کند که با پایان جنگ با اتفاقاتی مواجه می‌شوند.
علی سرابی، ناهید مسلمی، رویا بختیاری و الهام کردا در "پیچ تند" بازی می کنند.
*  کارگاه نمایش نیز ساعت 20:45 میزبان "مجلس برادرکشی" به کارگردانی سیروس همتی است.
در این نمایش که سیروس همتی نیز در عهده دار یکی از نقش ها است، مجید رحمتی، ساقی عقیلی، شیرین امامی، مرجان صادقی، فاطمه حیدری‌فر، محمد بخشی‌زاده، سیروس همتی و محسن میرزاعلی ایفای نقش می کنند.
نمایش مجلس برادرکشی برگرفته از انواع نمایش‌های ایرانی از جمله تعزیه و نقالی است و یکی از تراژیک‌ترین داستان‌های شاهنامه در آن روایت می شود.
*  سالن اصلی مولوی نیز از این هفته میزبان نمایش "بوبوک" و "بر فراز تیر چراغ بر" می شود.
نمایش "بوبوک" به کارگردانی بنفشه اعرابی این هفته ساعت 18 در سالن اصلی مولوی اجرا می شود.
در این نمایش بازی فرزین نوبرانی، بهرام سروری‌نژاد، طوفان مهردادیان، پریسا محمدی،‌ علی برجی، محمد طیب طاهر، اکبر فتاح‌زاده و امیر محرابی بازی می کنند.
بوبوک به داستان زندگی پس از مرگ چند انسان می‌پردازد.
*   نمایش "ملانصرالدین" به کارگردانی علی‌ اصغر دشتی نیز این هفته به اجرای خود در سالن اصلی مولوی پایان می‌دهد.
در این نمایش که با شیوه عضو - تماشاگر اجرا می شود، هدایت هاشمی، فاطمه نقوی، نگار عابدی، ستاره پسیانی، رامین سیاردشتی، فریبا کامران، علی شمس و عباس حبیبی بازی دارند و "بر فراز تیر چراغ بر" به کارگردانی محمدرضا اجاقی جایگزین آن خواهد شد.
*   تالار کوچک مولوی نیز همچنان پذیرای نمایش "ویولن‌هاتان را کوک کنید" نوشته ویکتور هائیم و به کارگردانی شیما صادقی است اما از روز سه شنبه میزبان نمایش "در این شهر فرشته ای وجود دارد" نوشته شهرام احمدزاده و به کارگردانی بیتا خارستانی می شود.
در این نمایش "غزاله جزایری"، "عباس جمالی"، "آرمین ریاضی فر"، "فاطمه سرلک"، "هوتن شکیبا"، "مهرآفرین محمدبیگی"، "حمید ملاحسینی" بازی می کنند.
این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و در مورد خانواده ای سنتی - ایرانی است که به خاطر اتفاقی که برای دختر آنها می افتد دست به اقدامی می زنند که منجر به فروپاشی کل خانواده می شود.
*   تماشاخانه شماره 1 ایرانشهر نیز پس از پایان اجرای نمایش "عدالتخانه"، میزبان "زال و رودابه" به کارگردانی نادر رجب‌پور است.
این نمایش اقتباسی از شاهنامه فردوسی و در آن نادر رجب پور(سام)، عزت الله مهرآوران(راوی)، سعید داخ(زال)، نسیم ادبی(رودابه) بازی می کنند.
نمایش "زال و رودابه" نگاه خاصی به سیمرغ و رابطه این پرنده افسانه‌ای با زال که در نهایت به یک عشق عرفانی منجر می‌شود، دارد.
*   سالن شماره دو تماشاخانه ایرانشهر همچنان با نمایش "سگ سکوت" به کارگردانی آروند دشت‌آرای به کار خود ادامه می‌دهد.
بابک حمیدیان، پانته‌آ بهرام و باران کوثری در این نمایش حضور دارند.
*    تماشاخانه سنگلج نیز با نمایش "قولنج" نوشته داود فتحعلی‌بیگی و به کارگردانی حسین بابایی و ساعت 19 پذیرای علاقه مندان تئاتر است.
این نمایش که به شیوه روحوضی کار شده، داستان ازدواج مجدد یک پیرمرد و مخالفت دخترش با این ازدواج را نشان داده می شود.
در این نمایش حسین بابایی، سعدی افشار، مجید فروغی، طاهره سیرتی، مرجان قمری و رهام عسگرپور به عنوان بازیگر حضور دارند.
*   حوزه هنری نیز این هفته به استقبال دو نمایش "ترانه آب" به کارگردانی احسان جانمی ساعت 17 و "داستان عامه‌پسند" به کارگردانی آرش عباسی ساعت 19 می رود.
*   نمایش "زندگی بسیار کوتاه است" نوشته و کارگردانی مهدی مهدی‌آبادی نیز ساعت 30: 18 در تالار هنر اجرا می شود.
این نمایش کاری است از کارگاه تئاتر بومرنگ و ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
زندگی بسیار کوتاه است به زندگی یک آدم برفی می‌پردازد که در شبی سرد و زمستانی در کنار مزرعه‌ای متولد و با مترسکی که وظیفه مراقبت از مزرعه را برعهده دارد، دوست می‌شود.
مونا بیگی، مجتبی گوهرخوانی، بهاره میرزاپور و مرتضی احمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
*   در خانه نمایش اداره تئاتر نیز نمایش"منتشاء" نوشته مهران رنجبر و به کارگردانی مجید رحمتی ساعت 30: 18 به اجرای خود ادامه می دهد.
این نمایش یک نفره که در آن مهران رنجبر ایفای نقش می‌کند، به روایت یک منتشاء می‌پردازد که نقال وی را دور انداخته است.




نظرات کاربران (1)