در حال بارگذاری ...

تئاتر شهر دررسانه های امروز / دو هزار نفر به تماشای " خشکسالی و دروغ " نشستند

نمایش "خشکسالی و دروغ" به کارگردانی محمد یعقوبی با 16 اجرا در سالن چهارسو میزبان دو هزار و 172 تماشاگر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ با وجود فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر بعد از افطار آمار حضور علاقمندان تئاتر در این مجموعه قابل توجه است. البته دو نمایش "باغ شکرپاره" قطب‌الدین صادقی و "خشکسالی و دروغ" یعقوبی در حضور تماشاگران در تئاتر شهر تأثیر بسزایی دارند.

"خشکسالی و دروغ" جدیدترین اثر نمایشی یعقوبی بعد از "ماچیسمو" است که از 20 مردادماه در سالن 122 نفری چهارسو به صحنه رفته با در نظر گرفتن ظرفیت سالن بیشترین استقبال را به خود اختصاص داده است. این نمایش با بازی علی سرابی، مهدی پاکدل، رویا دعوتی و آیدا کیخانی با 16 اجرا دو هزار و 172 تماشاگر داشته است. نمایش ساعت 20:30 اجرا می‌شود.

"باغ شکرپاره" جدیدترین اثر نمایشی صادقی که از 21 مردادماه در سالن اصلی 579 مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته نیز در جذب مخاطب و تماشاگران تئاتری در ایام ماه مبارک رمضان موفق بوده است. "باغ شکرپاره" که اثری تخته حوضی است با 15 اجرا میزبان سه هزار و 605 تماشاگر بوده است.

این نمایش روایتگر به پادشاهی رسیدن "شلی" یکی از تیپ‌های اصلی نمایش‌های تخته حوضی است که باعث بروز اتفاقاتی طنز می‌شود. مصطفی عبداللهی، کاظم هژیرآزاد،‌ اسماعیل بختیاری، ناصر عاشوری، رهام مخدومی و سامان دارابی از بازیگران "باغ شکرپاره" هستند که ساعت 20:15 اجرا می‌شود.

هفته گذشته دو نمایش "شهر شطرنجی" رضا حامدیخواه و "پیچ تند" کتایون فیض مرندی با استقبال نسبی مخاطبان به اجرای خود پایان دادند. "شهر شطرنجی" با بازی مهرداد ضیایی، آشا محرابی، علی هاشمی و مهرخ افضلی داستان زندگی چند بازیگر تئاتر پارس بود که با 25 اجرا در سالن 115 نفری قشقایی و یکهزار و 613 مخاطب به کار خود پایان داد.

نمایش "پیچ تند" کتایون فیض مرندی نیز که با حضور ناهید مسلمی، الهام کردا، رویا بختیاری و علی سرابی روایتگر زندگی خانواده‌ای اقلیت در زمان جنگ تحمیلی در تهران بود با 25 اجرا در سالن 103 نفری سایه و با میزبانی یکهزار و 545 تماشاگر به اجراهای خود پایان داد.

نمایش "مجلس برادرکشی" سیروس همتی از آثار برگزیده چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی است با حضور بازیگرانی چون ساقی عقیلی، محسن میرزاعلی و مجید رحمتی از 27 مردادماه در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه رفته و با 10 اجرا 235 تماشاگر داشته است.

در حال حاضر نمایش "مرثیه‌ای برای یک سبک وزن" نوشته و کار ایوب آقاخانی با حضور هدایت هاشمی، افشین هاشمی، خسرو احمدی و نگار عابدی در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه است و طبق برنامه اعلام شده "مهر هفتم" سعید شاپوری نیز با حضور بازیگرانی چون فرزین صابونی و شبنم مقدمی در سالن قشقایی مجموعه اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران (1)