در حال بارگذاری ...

محمد حیدری: دستور العمل حضور همزمان بازیگران در اجراهای تئاتر شهر ابلاغ می شود

مدیر مجموعه تئاترشهر: از ابلاغ دستور العملی اجرایی مبنی بر عدم حضور هم زمان بازیگران تئاتر در چند اثر نمایشی در تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر خبر داد.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

محمد حیدری گفت: این دستور العمل برای بازی در تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر پس از ابلاغ  به کارگردانان لازم الاجرا خواهد بود  و کارگردانانی که مایل به اجرا در تالارهای اصلی ، چهارسو ، سایه ، قشقایی و کارگاه نمایش تئاتر شهر هستند لازم است به این نکته توجه داشته باشند .

وی گفت : نظر در مورد کیفیت و یا عدم کیفیت بازی یک بازیگر در همزمانی بازی ها از وظایف کارگردان است اما به شرطی که به برنامه ریزی حوزه مدیریتی تالارلطمه ای نزند . 

مدیر تئاتر شهر افزود : این همزمانی باعث شده است تا برنامه ریزی برای تنظیم ساعت اجرای نمایش ها در تالار های مجموعه تئاتر شهر هم با مشکل رو به رو شود زیرا حضور یک  یا چند بازیگر مشترک تنظیم ساعت اجراها را برای استفاده  بخشی از تماشاگران با اختلال رو به رو کرده است بطوری که این مسئله مورد انتقاد گروهی از تماشاگران تئاتر هم  قرار گرفته است .

مدیر مجموعه تئاترشهر از ابلاغ دستور العملی مبنی بر حضور نداشتن هم زمان بازیگران تئاتر در چند اثر نمایشی خبر داد و گفت : این دستور العمل پس از ابلاغ از تاریخ یکم دی ماه سال جاری برای بازیگران تئاترهایی که در پروژه های نمایشی که قرار است در تالار های مجموعه تئاتر شهر به صحنه بروند  لازم الاجرا است .
وی گفت :‌ در شرایطی که بسیاری از بازیگران تئاتر به دلیل محدودیت امکانات اجرایی و سالنی امکان حضور بر صحنه تئاتر را ندارند این انتظار بی جایی نیست  که حضور چند بازیگر در پروژه های نمایشی هم زمان باعث صدمه بیشتر به بازار حرفه ای آنها نشود.

وی گفت : اعلام این ابلاغیه در پی مشکلاتی است که تا کنون برای اجراهایی از این  دست به وجود آمده و به طبع آن کاهش کیفی آثار را هم در پی داشته است .

مدیر مجموعه تئاتر شهر یاد آور شد : این دستور العمل برای نمایش هایی که در تئاتر شهر به صحنه می روند از دی ماه سال جاری حالت اجرایی به خود خواهد گرفت .

 




نظرات کاربران (3)