در حال بارگذاری ...
...

روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

گزارشی اجمالی از فعالیت های روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر در بیست و هشتمین رویداد بین المللی تئاتر (جشنواره تئاتر فجر). روابط عمومی مجموعه تئاترشهر همچون سال های گذشته مهمترین مرکز ارتباطی و رسانه ای جشنواره بود هر چند فعالیت ما از حدود یک ماه پیشتر آغاز شد اما از 2 تا 11 بهمن ماه به مدت 10 روز حضور همکاران رسانه ای در روابط عمومی این واحد را به مرکز ثقل اطلاع رسانی جشنواره تبدیل کرد که جا دارد از همه همکاران مان در رسانه های دیداری ، شنیداری و رسانه های مکتوب تشکر و قدردانی نماییم چرا که اگر تلاش مضاعف آنها نبود انعکاس اخبار و رویداد های جشنواره و زحمات یک ساله ما و همکاران مان در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر هرگز چنین نیکو و درست دیده نمی شد . روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر با تمام کاستی ها و امکانات محدودش و آنچه که موجود بود سعی در برگزاری بهتر جشنواره تئاتر فجر داشت . در اینکه موفق بوده ایم یا نه باید از دیگران پرسید ، اما خیال مان در برابر پروردگار و وجدان انسانی راحت است . زیرا همچون سال های پیش با همکاران رسانه ای که به مدد سال ها ارتباط ، جزء یک خانواده ایم هم صدا و همدل یک شعار را فریاد زدیم وآن "ایران بزرگ" بود و جشنواره ای که بوی ایرانیت ، ملیت و اسلامیت مان را می دهد . ما اهل تئاتریم و امکانات مالی ما مسلماً به اندازه امکانات برج میلاد و جشنواره فیلم فجر نیست اما امید ها در دل مان چندین برابر بلندای برج میلاد است . افتخارمان این است که دلتنگی ها و شادی هایمان را در محیط کوچک تئاتر شهر به شوق دل های بزرگ دوستدران تئاتر و البته همکاران خبرنگار به دوش کشیدیم و فقط توانستیم پذیرایی ساده ای از آنها با چایی و بیسکویت داشته باشیم.

راه اندازی کافی نت با دو کامپیوتر در تالار کنفرانس مهیا شد تا ارسال و email خبرها با سرعت انجام شود. از 23 دی ماه که فروش بلیت های جشنواره از طریق اینترنت شروع شد، تعداد تلفن های روزانه به روابط عمومی تئاتر شهر به حداکثر رسید تا جایی که بعضی روز ها این تماس ها به 220 مورد می رسید که باید به پیمان شیخی (مودب) ، محسن حسن زاده (طناز) و صد البته خانم ادیبی عزیز خسته نباشد گفت .

در اتاق کوچک روابط عمومی سعی کردیم تنها با لبخند با مراجعان حرف بزنیم واین کمترین هدیه ما به مخاطبان بود که امید واریم پذیرا بوده باشند . هر روز باید به مردم اطلاع می دادیم که بلیت کدام نمایش ها به فروش می رسد این کار از طریق اعلام برنامه فروش روزانه توسط روابط عمومی آماده و در تابلوی مخصوص گیشه نصب می شد. مهمانان خارجی نیز گاهی به مشکلاتی برمی خوردند که برای حل مسایل باید با واحد امور بین الملل جشنواره تماس می گرفتم یا به هر طریقی که شده بود با اطلاعات دست و پا شکسته آنها را راهنمایی می کردیم . تعداد زیادی از هنرمندان و خبرنگاران برای دریافت بلیت به ما مراجعه می کردند اما شرمنده از رویشان که سرافکنده بودیم که روابط عمومی مهمترین مرکز تئاتر حرفه ای کشور هیچ بلیتی نداشت حتی برای موارد خاص و شاید به زم برنامه ریزان جشنواره این درست باشد . گاه باید دقایق زیادی وقت صرف قانع کردن مراجعین خود می کردیم تا راهنمایی شان کنم. حتا بعضی افراد باورشان نمی شد که خود ما هم هیچ بلیتی نداریم! برخی از هنرمندان و مراجعان انتقاداتی هم داشتند که باید با سعه صدر گوش می کردیم تا اگر می توانستیم راه حلی برای مشکل شان پیدا کنیم. برنامه، بولتن و پوستر جشنواره هر روز با هماهنگی روابط عمومی در اختیار خبرنگاران و هنرمندان قرار می گرفت باید تعدادی از بولتن ها را هم به آرشیو منتقل می کردیم.

خبرنگاران صدا و سیما و شبکه های پر تلاش رادیو که امسال گل کاشتند هر روز باید گزارش های صوتی خود را بر روی سی دی رایت می کردند و امکانات محدود ما کاملا در اختیارشان بود و چه خوب که در همین فضای شلوغ هم می توانستیم تدوین اولیه را با همکاری هم انجام دهیم . در این مدت بسته ها و امانت هایی مثل بلیت ، کارت جشنواره ، نقد ، گزارش ، دوربین عکاسی کیف دستی و ... همکاران خبرنگارو هنرمندان را همچون امین شان پذیرفتیم و مثل چشم هایمان نگه داشتیم ! تا به مقصد و افراد مورد نظر می رسیدند .

پوسترها به روال همیشه نصب شد. خبرهای جشنواره به روزنامه ها و خبرگزاری ها از سه هفته قبل جشنواره ارسال شد. سی دی خام برای استفاده خبرنگاران تهیه و در اختیار شان قرار گرفت و.....همه وهمه به محبت دلهای پاک همکاران رسانه ای وهمکاران مجموعه تئاتر شهر به انجام رسید . در پایان برخی از فعالیت های روابط عمومی جهت استحضار حضورایفاد می گردد .

1. هماهنگی با گروه های رادیویی و تلویزیونی جهت اسکان و هماهنگ کردن بعضی از میهمانان این برنامه ها جهت انجام مصاحبه گفت وگو و.....

2. سرکشی روزانه به تالارها برای تهیه خبر و گزارش از وضعیت حضور تماشاگران در اجراهای مختلف نمایش های تئاتر شهر وانعکاس به رسانه ها .

3. پاسخگویی به سوالات مخاطبان مجموعه تئاتر شهر.

4. هماهنگی برای نصب روزانه پوسترهای گروه های شرکت کننده در جشنواره .

5. هماهنگی و پاسخ به سوالات خبرنگاران رسانه ای و بولتن روزانه در ارتباط با اخبار نمایش های مجموعه تئاتر شهر.

6. به کارگیری 5 نفر از عکاسان برای تهیه عکس از نمایش ها در ایام جشنواره در بخش خیابانی وصحنه ای بدون دریافت دستمزد .

7. فراهم کردن محل گفت وگوی رسانه ای در روابط عمومی برای نمایندگان مطبوعات و خانواده تئاتر 23مورد از جمله پیشکسوتان دکتر صادقی ، دکتر خاکی ، شهرام کرمی ، شکر خدا گودرزی و......

8. پوشش رسانه ای وارائه گزارش مستقیم از طریق شبکه های رادیویی" گفت و گو " برنامه " صدای صحنه "، " فرهنگ " برنامه " تئاتر برای همه "، " ایران صدا "، " ویژه جشنواره تئاتر فجر " تهران برنامه "صحنه 28"و .

9پوشش رسانه ای از طریق شبکه پنج سیما برنامه در شهر وارائه گزارش روزانه .

10پوشش رسانه ای از طریق سایت مجموعه تئاتر شهر و سایت بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میانگین روزانه ده مورد خبر و گزارش مکتوب و تصویری .

11ارائه اخبار روزانه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به خبرنگاران، روزنامه نگاران و بولتن جشنواره.

12هماهنگی جهت پخش تیزر بیست و هشتمین جشنواره بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سالن انتظار تئاتر شهر .

13راه اندازی و بهره برداری سایت جشنواره تئاتر فجر مجموعه تئاترشهر بدون پرداخت بودجه دولتی .

14سرکشی روزانه به تالارهای مجموعه تئاترشهر و برقراری ارتباط و کسب اخبار از عوامل آثار نمایشی.

15پاسخگویی به ارباب رجوع ، راهنمایی و برطرف کردن مشکلات ایشان.

16معرفی آثار نمایشی شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بطور روزانه .

17ارائه بولتن، جدول برنامه و پوستر به مراجعه کنندگان.

18دراختیارگذاردن امکانات روابط عمومی تلفن ،فکس کامپیوتر واینترنت به اصحاب رسانه برای تسریع انتقال اخبار جشنواره.

19گفت و گو با مهیمانان خارجی وانعکاس به رسانه ها از جمله "لیلیان آنژو" پژوهشگر فرانسوی .

20انتخاب عکس آثار هنرمندان عکاس برای نصب در سایت .

21تهیه گزارش روزانه، اخبار روزانه و تغییر ها در سایت مجموعه تئاتر شهر.

22تنظیم اخبار و برنامه های تئاتری مجموعه تئاترشهر طی ایام برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جهت نصب برتابلو اطلاع رسانی .

23پیگیری برنامه های نمایشنامه خوانی در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر وانعکاس اخبار .

24مدیریت و آماده سازی محل گفت و گوی مسئولین فرهنگی و هنری برای شبکه های تلویزیونی .

25پذیرایی از مسئولین اجرایی جشنواره، به خصوص بخش خیابانی .

26هماهنگی با رسانه های مجازی " اینترنتی " برای انعکاس اخبار جشنواره روزانه 21 مورد .

27نظارت برحسن انجام روزانه تبلیغات محیطی داخل و خارج مجموعه تئاتر شهر .

28ارسال 22 گزارش تصویری به تعداد 900 قطعه عکس برروی سایت ها.

در پایان جا دارد صمیمانه از همه همکاران مان در مجموعه تئاتر شهر از مدیریت تا کارکنان فنی ،گیشه بیلت و همکاران رسانه ای تشکر و قدردانی کنیم چرا که اگر هم دلی آنها نمی بود ما قطعا نمی توانستیم این بار سنگین را به سرمنزل برسانیم .

مجید امرایی

مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر

بهمن ماه سال 1388 خورشیدی