در حال بارگذاری ...

محوطه باز تئاتر شهر میزبان 100 اجرای تئاتر خیابانی خواهد بود

مجید امرایی در این باره گفت: قرار است از عید سعید فطر اجرای عمومی 10 نمایش خیابانی را در فضای دائمی اجرای نمایش‌های خیابانی در ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر و خانه هنرمندان ایران آغاز کنیم. این 10 نمایش هر کدام با 10 اجرا در مجموع 100 اجرا را تا پایان شهریورماه سال جاری به صورت گردشی در دو مکان مذکور خواهند داشت.

وی درباره نحوه انتخاب این 10 نمایش خیابانی و مضامین آن‌هاافزود: در کل 22 گروه نمایش خیابانی توسط انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر برای اجرا معرفی شدند که از این میان هیئت انتخاب متشکل از آقایان حسین مسافرآستانه، محمدرضا الوند و بنده 10 گروه را برای اجرا انتخاب کردیم. این نمایش‌ها دارای مضامین اجتماعی، دفاع مقدس با درون مایه طنز و کمدی هستند.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به احتمال تمدید این اجراها در صورت استقبال تماشاگران گفت: این برنامه در مسیر توجه بیشتر به تئاتر خیابانی و با توصیه مدیرکل هنرهای نمایشی آغاز شده و امیدواریم که همچنان ادامه داشته باشد و به صورت مستمر اجراهای تئاتر خیابانی را در فضاهای تعریف شده داشته باشیم.

امرایی خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی به جهت توجه تاریخی که به خرده نمایش‌های خارج از سالن در ایران داشته قدمت بیشتری نسبت به تئاتر صحنه‌ای در ایران دارد. اگر به دنبال تئاتر ملی هستیم باید ریشه آن را در خرده‌ نمایش‌های قدیمی و تکنیک‌های ویژه آن‌ها بیابیم. بداهه پردازی و ارتباط خاص با مخاطب از جمله ویژگی‌های این نمایش‌هااست که عموما به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی می‌پردازند.




نظرات کاربران (2)