در حال بارگذاری ...

دور دوم اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی در محوطه تئاتر شهر از اول آذرماه آغاز می‌شود

مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره‌ کل هنرهای نمایشی از آغاز دور دوم اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی از اول آذرماه امسال خبر داد.

مجید امرایی درباره دور جدید اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی به خبرنگار مهر گفت: در ادامه اجرای موفقیت آمیز دور نخست اجراهای عمومی تئاتر خیابانی، از اول آذرمان دور دوم اجراهای تئاتر خیابانی آغاز می‌شود. در این دوره هم بین 10 تا 15 نمایش انتخاب می‌شود که هر کدام از آثار هم بین 10 تا 15 اجرا خواهند داشت.

وی با اشاره به بازدید 18 هزار تماشاگر از اجراهای عمومی دور نخست ادامه داد: تلاش می‌شود به زودی پرمخاطب ترین نمایش خیابانی معرفی شود و از بهترین اثر تئاتر خیابانی هم توسط مرکز هنرهای نمایشی تقدیر شود.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره‌ کل هنرهای نمایشی یادآور شد: تئاتر خیابانی در مسیر حرفه‌ای شدن قرار گرفته و شناسنامه دار شدن و توجه به اجراهای عمومی تئاتر خیابانی از برنامه‌های دفتر تئاتر خیابانی مرکز است. با معرفی شورای حمایت تئاتر خیابانی از طرف مرکز هنرهای نمایشی امیدواریم کیفیت آثار در دوره‌های بعدی اجراهای عمومی بالاتر رود.

امرایی معتقد است اجراهای تئاتر خیابانی علاوه بر تهران باید در شهرستان‌های مختلف هم نهادینه شود. وی تأکید کرد: تئاتر خیابانی به عنوان گونه‌ای مستقل و پرطرفدار می‌تواند مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گیرد. فعالان این حوزه هم باید تلاش کنند تا تئاتر خیابانی را به عنوان شیوه‌ای مستقل، تأثیرگذار و مردمی بیش از پیش معرفی کنند. این تفکر که تئاتر خیابانی به عنوان پارکینگ درماندگان دیگر حوزه‌های نمایشی است باید از بین برود.




نظرات کاربران (1)