در حال بارگذاری ...

استقبال هنرمندان از تفکیک بخش نمایش نامه خوانی

جدایی بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بین اللملی تئاتر فجر از بخشهای صحنه ای، اتفاق بسیار ارزشمندی است که امیدوارم در دوره های بعد تداوم یابد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مهدی نصیری، نویسنده و کارگردان تئاتر که با نمایشنامه "پرسه های زن راوی از رود تارو نیز " در بخش نمایشنامه خوانی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد با بیان این مطلب افزود : متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل شرایط نامناسبی که در برنامه ریزی ها وجود داشت ، بخش نمایشنامه خوانی و کارگاه های آموزشی جشنواره در بین بخش های دیگر جشنواره گم میشد و ما نمی توانستیم استفاده درستی از این بخش داشته باشیم.

وی گفت : خوشبختانه دبیرخانه جشنواره در این دوره تصمیم گرفت تا این بخش به صورت جداگانه و قبل از شروع بخش های اصلی برگزار می شود که به نظر من اتفاق بسیار ارزشمندی است که باید در سالهای بعد ادامه پیدا کند.

نصیری درباره محتوای این اثر نمایشی هم گفت: این نمایشنامه اقتباسی از داستان رود راوی ابوتراب خسروی است که در ابتدا از سوی زنده یاد خسرو شکیبایی به من پیشنهاد شد و من را ترغیب کرد که برای نوشتن نمایشنامه انگیزه جدی را پیدا کنیم .

وی افزود: این متن متکی به ادبیات داستانی است که در روایت دراماتیک آن سعی کردم این روایت های داستانی را دست نخورده باقی بگذارم تا لطمه ای به کلیت اثر وارد نکنید چرا که دلم نمی خواست این روایت داستانی با روایت دراماتیک اختلاط پیدا کند.




نظرات کاربران