در حال بارگذاری ...
نشست خبری دوازدهمین جشنواره تئاتر تجربه

محملی برای گلایه مسوولان جشنواره

نشست خبری دوازدهمین جشنواره دانشجویی تئاتر تجربه، با حضور مهدی سلطانی دبیر، مجید نظیمی آرانی قائم مقام و بهروز خرم مشاور جشنواره و گلایه های فراوان آن ها از عدم حمایت های لازم به منظور برگزاری این جشنواره، چهارشنبه 4 اسفند در سالن کنفرانس روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، در ابتدای این نشست، که با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوتی چند از آیات قرآن مجید همراه بود، مهدی سلطانی، با تعریفی از تئاتر تجربی گفت: این جشنواره آموزشی، با سه هدف مواجه دانشجو با دانشجو به منظور تبادل مسائل آموزشی، سنجش توانایی ها، ایجاد انگیزه و حمایت و همچنین معرفی آثار برتر به عرصه تئاتر حرفه ای کشور از 7 تا 12 اسفند ماه در تالارهای اصلی و کوچک مولوی، صمیمی مفخم، سمندریان و خانه کوچک نمایش برگزار می شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر تجربه، مستقل بودن، دانشجویی و خلاقانه بودن این جشنواره را از ویژگی های بارز و منحصر به فرد این جشنواره دانست و افزود: دانشجویان تئاتری در این جشنواره، آثار خود را در مدت زمان 30 دقیقه و در دو بخش ویژه با موضوع مهاجرت و بخش آزاد ارائه می کنند.

در ادامه این نشست، بهروز خرم، مشاور جشنواره نیز با گلایه فراون از عدم حمایت های سازمان ها و نهاد های متولی فرهنگی و هنری ادامه داد: با توجه به پیگیری های فراوانی که تا کنون انجام شده، هنوز هیچ نهاد، سازمان و ارگانی حاضر به حمایت مادی و معنوی از برگزاری این جشنواره دانشجویی نشده است ولی امیدواریم با رایزنی هایی که انجام پذیرفته، بتوانیم مبلغی را هر چند اندک برای ارتقای سطح کیفی و آموزشی این جشنواره بگیریم.

مجید نظیمی آرانی، از دیگر مسوولان ستاد برگزاری این جشنواره نیز ادامه داد: دوره دوازدهم جشنواره تئاتر تجربه، با بودجه ای معادل دومیلیون تومان که آن هم به صورت وام واگذار شده به فعالیت خود ادامه می دهد ولی امیدوارم با ایجاد یک دبیرخانه دائمی و در نظر گرفتن مصوبات و آیین نامه های مشخص، بتوانیم از این شرایط سخت گذر کنیم و شاهد بروز جشنواره ای در شان نام دانشجویان خوش فکر، آینده ساز و توانای کشورمان باشیم.

آرانی، در پایان با اعلام جدول گروه های شرکت کننده و اسامی هیات داوران، دوازدهمین جشنواره دانشجویی تئاتر تجربه یادآور شد: مرکز هنرهای نمایشی با توجه به حضور مدیران با تجربه و دلسوزی که دارد می تواند به عنوان یک نهاد متولی، حامی و ناجی جشنواره دانشجویی تئاتر تجربه باشد که امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر به منصحه ظهور بنشیند تا همچون همیشه شاهد بروز آثاری فاخر در عرصه تئاتر دانشجویی باشیم.

قائم مقام دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی، در پایان با معرفی محمد رحمانیان، نادر برهانی مرند، مهتاب نصیرپور، ناصح کامکاری و محسن علیخانی به عنوان داوران نهایی این جشنواره، حضور آنان رامایه دلگرمی دانست و خاطر نشان ساخت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گروه های شرکت کننده و سایر اطلاعات جشنواره، می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره، به نشانی www.festivalteatrtajrobe.blogfa.com مراجعه فرمایند.

گفتنی است، دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی از 7 تا 12 اسفندماه سال جاری با حضور گروه های تهرانی و استانی در تالارهای یاد شده، برگزار می شود.








نظرات کاربران