در حال بارگذاری ...
ایوب آقاخانی :

تعصب خود به درام نویسی را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم


بازی در نقش مهم و بزرگ یک نمایشنامه بد از نظر من هیچ ارزش و فخری محسوب نمی شود اما کافی است پیشنهادی برای بازی در یک نمایشنامه خوب را داشته باشید آنگاه همین نقش هرچند کوتاه می تواند آنچنان ارزشمند باشد که برای یک بازیگر اثری لذت بخش و ماندگار به حساب آید .

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، ایوب آقاخانی بازیگر نمایش "فاوست " با بیان این مطلب افزود : من فارغ التحصیل رشته تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی هستم و به این قضیه هم می -بالم ضمن اینکه همیشه در ابتدا خود را نویسنده ، بعد کارگردان و در مرحله سوم بازیگر می دانم و هرگز این اولویت ها را تا زمانی که در تئاتر فعالیت می کنم جا به جا نخواهم کرد.

وی ادامه داد : بازیگری برای من همواره یک دغدغه جانبی برای کمک به نویسندگی من بوده است از سویی دیگر ادعا می کنم که این کمک در دیالوگ نویسی آثار کاملا محرز بوده است . از این جهت بازیگران نمایشنامه های من هرگز در این مدت با شکل ناپسندی حرف نزدند و در اجرا راحت بودند و این حداقل کمک بازیگری من به درام نویسی آثاری بود که من در آن به عنوان نویسنده نیز حضور داشتم.

بازیگر نقش " مفیستو" نمایش فاوست تصریح کرد: اینکه چرا مدتی بازیگری را به طور کامل کنار گذاشتم به جایی باز می گردد که مهم ترین دلیل آن ایجاد تمر کز درذهن مخاطبان خودم و تعریف خودم به انها به عنوان یک نمایشنامه نویس بوده . بنابراین ترجیح می دادم که ذهن تماشاگران دچار خدشه نشود.چرا که من همواره به ناخودآگاه مخاطبانم احترام می گذارم و تصورم این است که آنها با شنیدن اسم من اگر ارزشی در ذهن قائل باشند بلافاصله به کلمه نمایشنامه نویس فکر کنند و شاید بعد به اسم کارگردان.

این نویسنده و کارگردان در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد : خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از بازی من در نمایش فاوست شده و بسیاراز این مساله خوشحالم ، از سویی دیگر باید بگویم این همان نمایشنامه نویس است که بازی می کند و همین برای من موردی بسیار ایده آل است.

وی با اشاره به پیشنهاداتی که در سالهای اخیر برای بازی در آثار نمایشی داشته ، گفت: در سال جاری 7 پیشنهاد در بازه های زمانی مختلف برای بازی در آثار نمایشی داشتم که از بین آنها فقط 3 مورد ( شبی که راشل از خانه رفت- روال عادی –فاوست) را انتخاب کردم زیرا من تعصبم به درام نویسی را با هیچ چیز عوض نمی کنم و اعتقاد دارم بازی در یک نقش مهم و بزرگ در یک نمایشنامه بد فخری محسوب نمی شود . اما کافی است نمایشنامه ای خوب به شما به عنوان بازیگر پیشنهاد شود آنگاه فرعی ترین نقش هم برای شما جذاب و تجربه ای لذت بخش محسوب می شود.

آقاخانی تصریح کرد: من مثل بازیگران به نقش ها نگاه نمی کنم چرا که برای من هر حضور دریک درام مقبول و جذاب مقتنم است و اعتقاد دارم این مهم ترین تفاوت من بازیگرانی که به صورت حرفه ای تئاتر را دنبال می کنند این است که بیش از نقش خودم به کلیت نمایشنامه فکر می کنم.




نظرات کاربران (2)