در حال بارگذاری ...
روح‌الله جعفری در نشست رسانه‌ای نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام"

نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" پیامدهای موثری در عرصه فرهنگی خواهد داشت

نشست خبری نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" صبح امروز 15 اسفند، با حضور عوامل اجرایی این اثر نمایشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، روح الله جعفری دراماتورِژ و کارگردان این اثر نمایشی در ابتدای این نشست گفت: به عنوان یکی از اعضای گروه گیتی حرف و پیام خودم را در نمایش عنوان کردم و ارتباطی که اهالی رسانه و منتقدان با کار برقرار کردند، قابل توجه است و در همین جا لازم می دانم از تمام اهالی رسانه به خاطر توجهی که به این اثر نمایشی داشتند صمیمانه قدردانی می کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، درباره علاقه به آثار ماتئی ویسنی‌یک خاطر نشان کرد: من همواره علاقه زیادی به به آثار این نویسنده دارم زیرا شرایط این نویسنده به شکلی بود که وی به دلیل فضای بسته جامعه‌اش هرگز نتوانست آثار خود را در کشور رومانی به روی صحنه ببرد. من نوشته‌های این نویسنده را بارها مورد مطالعه قرار داده و متوجه شده‌ام که آثار او جهان‌شمول است و با اتفاقاتی که در کشورهای خاورمیانه رخ می‌دهد، نزدیک است. به همین دلیل جهان‌شمول بودن فکری که در متن وجود دارد، از دلایل اصلی بود که این متن را انتخاب کردم.

کارگردان نمایش "تماشا چی محکوم به اعدام" با اشاره به نحوه حضور بازیگران در این اثر نمایشی تصریح کرد: آنچه که شما از اجرای نمایش تماشاچی محکوم به اعدام از سوی تماشاگر دیده شده حاصل تلاش و زحمت تمامی اعضای گروه است ضمن اینکه معتقدم در یک اثر نمایشی اگر از خلاقیت، توانایی و اندیشه بازیگران استفاده نشود قطعاً نتیجه کار مطلوب نخواهد شد.

وی با اشاره به مضمون اجرای نمایش تماشاچی محکوم به اعدام و نوع ارتباطی که با مخاطبان نمایش دارد اظهار داشت: به نظر من اگر به این نمایش با چشم بصیرت به معنای واقعی کلمه نگاه شود آنگاه می توانیم پی به این موضع ببریم حرف این نمایش حرف دل مردم است و به مسولان هم تبریک بگوییم که اجازه دادند چنین آثاری در یک فضای باز به روی صحنه رفته است.

کارگردان نمایش تماشاچی محکوم به اعدام، در بخش پایانی صحبت‌های خود با تقدیر از حمایت‌های مدیر مرکز هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر در اجرای این اثر نمایشی ادامه داد: این نمایش توانسته اتفاقاتی که در اطراف کشور در حال وقوع است را آسیب‌شناسی کند و من معتقدم این یک برگ برنده برای مرکز هنرهای نمایشی است، چرا که اجرای این نمایش می‌تواند در جمهوری اسلامی ایران پیامدهای بسیار مؤثر، مفید و سازنده‌ای برای فضای فرهنگی کشور داشته باشد.




نظرات کاربران