در حال بارگذاری ...
نمایشی که حمید سمندریان را شگفت زده کرد

با دیدن این نمایش به سرنوشت تئاتر ایران امیدوار شدم

حمید سمندریان مدرس و کارگردان صاحب نام تئاتر ایران بعد از تماشای نمایش فاوست این نمایش را اثری ارزشمند توصیف کرد که می تواند مقدمه خوبی برای تغییر سرنوشت تئاتر ایران به لحاظ کیفی باشد.

به گزارش روابط عمومی ممجموعه تئاتر شهر، این کارگردان برجسته تئاتر ایران با بیان این مطلب افزود: بسیاری از ایده های موجود در نمایش که توسط کارگردان بر اجرا اعمال شده بود در نوع خود فوق العاده و عالی بود ضمن اینکه خوب بودن مضامین مطرح شده در اثر، طراحی صحنه قابل توجه، به کارگیری ایده های نمایشی جدید در در قالب یک اثر حجیم و دشوار از نکات قابل توجه دیگربود که باعث شد به آینده کاری کارگردانان تئاتر که از نسل حمید رضا نعیمی هستند امیدوار باشم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: همه من را می شناسند که بیخود به کسی دلگرمی نمی دهم اما قاطعانه می گویم کیفیت نمایشی به حدی بود که که نفهمیدم این دو ساعت چگونه بر من گذشت . ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه داشت که اینکه یک کارگردان توانسته بهترین ایده ها برای حل یک نمایشنامه سخت با استفاده از تمهیدات صحنه ای به کار گیرد اتفاق خوبی است که باید به ارزش آن تاکید کرد.

سمندریان ادامه داد: گوته از جمله بزرگانی است که در بسیاری از نوشته های خود از مقام ادبی حافظ تجلیل کرده است و وقتی ما می بینیم که در این نمایش با ساده ترین حرکات، تفهیمی ترین مضامین هم در صحنه برای تماشاگر نشان داده می شود مساله ای است که باید به کارگردان نمایش برای اجرای آن تبریک گفت.

ابن هنرمند صاحب نام تئاتر ایران با بیان اینکه گروه نمایشی با جدیت تمام یک اثر قابل توجهی را به صحنه برده است گفت: بدون اغراق می گویم که با دیدن این نمایش متعجب شدم و به گروه اجرایی نمایش و کارگردان آن به خاطر به روی صحنه بردن چنین اثری تبریک می گویم.

براساس این گزارش، بعد از پایان نمایش هم حمید رضا نعیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش فاوست به پاس حضور حمید سمندریان در این اجرا، دیوان حافظ نفیسی را به استاد حمید سمندریان تقدیم کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور هنرمندان دیگری چون پرویز پور حسینی ، شکر خدا گودرزی و افشین خورشید باختری خطاب به تماشاگران گفت: روزی که پیتر اشتاین برای اجرای نمایش فاوست در جشنواره به ایران آمد حمید سمندریان بزرگ را دیدم که با چه استرسی در مقابل پیتر اشتاین می لرزید و حرف می زد و این چنین تواضع خود را نشان می داد امروز هم من چنین احساسی دارم و قاطعانه می گویم که در مقابل استاد خود که در رشته کارگردانی پیشرفته به من نمره 13 داد میترسم که صحبت کنم و فقط به این جمله اکتفا می کنم که از طرف گروه اجرایی نمایش فاوست را با احترام به دیگر هنرمندانی که به تالار چهار سوآمدند به استاد حمید سمندریان تقدیم کنم.




نظرات کاربران