در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فقط یک مدیریت درست می‌تواند تاثیر‌گذار باشد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی گروههای تئاتر شهرستانی گفت : عزم وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برای حمایت از تئاتر شهرستان بیشتر از گذشته جزم است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، حمید شاه آبادی ضمن بیان این مطلب با اشاره به نقش تئاتر در اثر پذیری بر جامه افزود : نمی‌خواهم تاکید کنم تئاتر مادر هنرهاست که شما بهتر آن را می‌دانید. اما می‌گویم میزان اثر‌پذیری مخاطب از تئاتر به واسطه‌ی ویژگی‌هایی که این هنر دارد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. صحنه‌ای که شما می‌آرایید چنان رابطه‌ای با مخاطب برقرار می‌کند که مفاهیم مورد نظرتان تا سال‌ها در ذهن مخاطب می‌ماند، بنابراین تئاتر به دلیل عقلانی‌بودنش ماندگاری بسیاری در ذهن مخاطب دارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه تعاریفی از نقش تئاتردر کشورمان ه طرح استقرار گروه‌ها در استان‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با این جرقه آغاز شد که چه کمبودهایی داریم تا تئاتر بتواند نقش درست خود را ایفا کند ضمن اینکه در بررسی‌هایی که انجام دادیم دریافتیم مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم، اما فضای کاری برای این‌که تئاتر شهرستان بتواند در حوزه فرهنگ و تمدن کشور موثر باشد، وجود ندارد.

وی با ابراز خشتودی از طرح استقرار گروههای نمایشی گفت : بر این باور نیستیم که ما اولین نفراتی هستیم که به شناسایی گروههای نمایشی اقدام کردیم چرا که بحث اصلی ما بر سر فعال کردن گروههای نمایشی است که آغاز ان یک برنامه محوری و اساسی ماست ضمن اینکه ما معتقدیم که مهم‌ترین داشته‌ی ما نیروی انسانی است و فقط یک مدیریت درست می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. ما مشکل شناسنامه‌دار کردن گروه‌ها را نداشتیم، طرح ساماندهی گروه‌ها مدنظر ما نبود بلکه طرح استقرار گروه‌ها مورد توجه ما بود.

شاه‌آبادی در مورد این طرح افزود: این طرح واگذاری سالن به گروه‌ها نیست، بلکه طرح بهره‌برداری و استقرار گروه در سالن‌هاست. حداقل کاری که باید انجام دهیم، اجرای عمومی 10 روزه برای هر گروه است. اعتبار پروانه‌ موقت گروه‌ها در سال 90 به انجام این برنامه وابسته است. ضمن اینکه گروه‌های برجسته و خاص در تهران و شهرستان‌ها محکوم به استقرارسالن‌ها نیستند، بلکه از امکانات ویژه استفاده می‌کنند. از سوی دیگر حمایت‌هامتناسب با کیفیت کاری گروه‌ها و اجرای عمومی آثار در سال 90 انجام می‌شود.

معاون هنری تاکید کرد: در مرحله اول به نقش خانواده اهمیت دهیم. کاری که تولید می‌کنید در جذب خانواده‌ها موثر باشد ما از نقش تئاتر در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی غافل نشوید که نقشی بسیار مهمی است. البته توصیه دیگر من این است که اگر نمایشتان به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است، زود یک نمایش دیگر ننویسید، بلکه همان کار موفق را اجرا کنید. اجرای چند‌باره یک نمایش موفق بسیار بهتر از نوک‌زدن به کارهای جدید است، و مطمئن باشید با این کار اوضاع تئاتر درست می‌شود. و البته گروههای شهرستانی که موفق به ثبت نام خود نشده اند بدانند که راه برای صدور پروانه های جدید بسته نیست . بلکه همه اینها مقدمات شروع فعالیتهای جدید در تئاتر شهرستانهاست.

بر اساس این گزارش در ادامه این گردهمایی محمد حسین ناصر بخت مدیر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی جزییات طرح استقرار گروههای نمایشی را تشریح کرد.




نظرات کاربران