در حال بارگذاری ...
گزارشی از مجمع پر حاشیه خانه تئاتر

استعفای ایرج راد پذیرفته نشد

مجمع عمومی سالیانه خانه تئاتر شنبه شب در حالی برگزار شد که ایرج راد در واکنش به حد نصاب نرسیدن مجمع و ترک تعداد زیادی از اعضا بعد از دریافت بن هدیه استعفای خود را از هیات مدیره و مدیر عاملی خانه تئاتر اعلام کرد.

به گزارش روابط مجموعه تئاتر شهر، ایرج راد بعد از آغاز این مراسم که به دلیل توزیع بن هدیه خانه تئاتر به اعضا با تاخیر سه ساعته برگزار شد در واکنش به اقدام تعداد زیادی از اعضا که بعد از دریافت بن، جلسه را ترک کرده و باعث به حد نصاب نرسیدن شکل رسمی جلسه شدند گفت: من در اعتراض به این اقدام دوستان هنرمندم استعفای خود را تقدیم هیات مدیره خانه تئاتر می کنم و تاسف خودم را نیز اعلام می کنم که این دوستان به خاطر این ماجرا به ترک جلسه اقدام کردند.

وی افزود: من دیگر با چه امیدی می توانم در خانه ای کار کنم که دوستان من بعد از دریافت هدیه ناقابل ما جلسه را ترک می کنند و باعث می شوند که مجمع عمومی سالیانه ما به وقت دیگری موکول شود و من متاسفم که این را بگویم که امروز بعد از 10 سال زحمت در خانه تئاتر به معنی واقعی کلمه تحقیر شدم.

راد ادامه داد: مهم ترین تاسف من به ماجرای این هدایای ناقابل بر نمی گردد بلکه من از این تاسف می خورم که چرا دوستان حتی حاضر نشدند به خاطر گوش دادن به گزارش یکساله عملکرد خانه تئاتر، در این جلسه بمانند و از ما سوال کنند که چه کردیم و چه نکردیم؟ دوستان بدانند که من به احدی از هنرمندان توهینی نکردم من به خاطر همین بن های 20 هزار تومانی که از نظر بسیاری از عزیزان مبلغ ناچیزی است و البته ناچیز هم است پیش افرادی خودم را تحقیر کردم که شایسته نبود.

مدیر عامل خانه تئاتر از هیات رییسه جلسه خواست تا به حاضران در جلسه گزارش مالی خانه تئاتر در سال 89 توسط وی قرائت شود تا شبهه‌ای به وجود نیاید.

راد قبل از قرائت گزارش مالی خانه تئاتر به احداث ساختمان جدید خانه تئاتر در خیابان سمیه اشاره کرد و گفت: ما برای احداث این ساختمان و فراهم آوردن امکانات مالی آن 10 سال است که زحمت کشیده ایم، خود من ساعت‌ها در پشت میز مدیران مختلف وقت صرف کردم تا بتوانم مجوزهای لازم برای ساخت این مکان که متعلق به همه هنرمندان تئاتر ایران است را بگیرم.

مدیر عامل خانه تئاتر بعد از قرائت گزارش مالی خانه تئاتر به تعهدات اجرا نشده نهادهای دولتی در رابطه با بودجه 200 میلیون تومانی این مکان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعهدات مالی آنچنان که باید عملی نشد و ما توانستیم از طریق مصاحبه و نشست خبری و دهها نامه فقط 100 میلیون از 200 میلیون تومان بودجه خانه تئاتر را در یافت کنیم که این مبلغ هم متاسفانه برای اجرای برنامه های مختلف ما به اتمام رسید و ما را در شرایط سختی قرار داد.

راد خطاب به حاضران در جلسه گفت: با تمام مشکلات زیادی که تاکنون داشته ام و فشارهای روانی که در این مدت تحمل کردم این انتظار را داشتم که دوستان هنرمند من در خانه تئاتر بیایند و از من حتی انتقاد کنند که من برای خانه تئاتر در سالی که گذشت چه کرده و چه نکرده ام. امادیدم حتی یک احوالپرسی کوتاه هم پیش نیامد و اعضای محترم مجمع عمومی را ترک کردند.

وی ضمن اشاره به مراحل ساخت و ساز ساختمان جدید خانه تئاتر و اقداماتی که از طرق خانه تئاتر برای تامین بودجه و ساخت این مکان انجام گرفته خاطر نشان کرد: بسیاری از اعضای خانه تئاتر در این سال‌ها بودند که شب‌ها وقتی شما د رخواب بودید در کنار ساختمان ماندند و برای احداث آن زحمت کشیدند و نهایتا هم به قدری خسته شدند که مانند سهراب سلیمی مجبور به ترک خانه تئاتر شدند و اینها همه مشکلاتی است که باید به آن اشاره کرد که بسیاری از شما عزیران از آن خبر ندارید.

مدیر عامل خانه تئاتر خاطر نشان کرد: تمام این مسائلی که به آن اشاره کردم نه به من تعلق دارد و نه به هیات مدیره و نه به هیچکس دیگر بلکه متعلق به همه شما عزیزان است و هیج منتی هم بر دوش شما نیست.

بعد از صحبت‌های راد، کمال الدین شفیعی که به عنوان رییس جلسه در تالار اصلی تئاتر شهر حضو ر داشت از زحمات راد در مدت حضور خود در خانه تئاتر تقدیر کرد واز وی خواست که استعفای خود را پس بگیرد.

جواد اعرابی بازرس خانه تئاتر هم در این جلسه با اشاره به خدمات ایرج راد در مدت زمان حضور خود به عنوان مدیر عامل در خانه تئاتر خطاب به حاضران در جلسه گفت: من به جرات می گویم که اگر ایرج راد در خانه تئاتر نبود این خانه تئاتری که در خیابان سمیه می بیند وجود نداشت و من به عنوان بازرس از شما عزیزان می خواهم که استعفای راد را نپذیریم.

این اقدام اعرابی با استقبال حاضران در جلسه مواجه شد و با تشویق های مکرر خود از راد خواستند تا استعفای خود را پس بگیرد.

راد بعد از استماع صحبت‌های حاضران در جلسه گفت: به هیچ عنوان نمی خواستم چنین شرایطی در جلسه امشب اتفاق بیفتد پس امیدوارم بتوانم این ساختمان را به سرانجام برسانم و تا آنجایی که از دست من کاری بر می آید برای خدمت شما باشد و وقتی این ساختمان ساخته شد لذت ببرم و این مکان را با سرافرازی تحویل شما عزیزان هنرمند بدهم.




نظرات کاربران