در حال بارگذاری ...
مدیر عامل خانه هنرمندان ایران خبر داد:

نهاد اجتماعی هنر سال 90 تاسیس می شود

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، تاسیس نهاد اجتماعی هنر به عنوان بزرگترین نهاد هنری کشور را از جمله اقدامات این مجموعه فرهنگی هنری در سال آتی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ،مجید جوزانی به قرار گیری این طرح در قانون سوم و چهارم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: طرح تاسیس نهاد اجتماعی هنر، اوایل سال آینده پس از تصویب و تدوین به دولت ارایه می شود.

مدیر عامل خانه هنرمندان،اعطای وام به هنرمندان و ارایه خدمات بیمه ای شامل بیمه های عمر، بیکاری و تامین اجتماعی را از جمله اقداماتی برشمرد که ذیل تاسیس نهاد اجتماعی هنر صورت خواهد گرفت.

جوزانی، کمک به هنرمندان پیشکسوت را از دیگر اقدامات نهاد اجتماعی هنر عنوان کرد و ادامه داد: کمک به هنرمندان پیشکسوت همواره وجود داشته اما با تاسیس این نهاد، این فرآیند تکمیل می شود و امکانات اجتماعی بیشتری به آنها اختصاص می یابد.

وی همچنین از طی شدن آخرین مراحل صدور مجوز صندوق قرض الحسنه هنرمندان خبر داد و با اشاره به حمایت های بانک مرکزی افزود: با کسب تایید نیروهای انتظامی، این صندوق در سال آینده با نصب تابلو رسما آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران از اختصاص بودجه یک میلیاردی برای اعطا وام به هنرمندان در سال آینده خبر دادو گفت: در این جهت تلاش کرده ایم ضمن تکریم و احترام به جامعه فرهیخته هنری، شرایط آسانی را برای کسب وام برای آنان فراهم کنیم.

جوزانی گفت: هنرمندان با معرفی یک ضامن و یا در صورت کسب تاییدیه هیات مدیره انجمن وابسته، می توانند از شرایط دریافت وام برخوردار شود.

وی مبلغ این وام را از دو تا پنج میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سال آینده به 400 هنرمند این وام تعلق خواهد گرفت.

پمدیر تماشاخانه ایرانشهر همچنین از طرح پیشنهادی نامگذاری یکی از شعبه‌های بانک شهر به نام 'فرهنگ و هنر' خبر داد.

جوزانی به راه اندازی سینما تک در سال آینده و در مجموعه خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: سینما تک یادمان 'فریدون ناصری' آخرین مراحل ساخت را سپری می کند و در اردیبهشت سال آینده افتتاح می شود.

مدیر عامل خانه هنرمندان با بیان اینکه مرکز معماری ایران، طراحی ساخت سینما تک را برعهده دارد، افزود: سینما تک با ظرفیت 157 صندلی و سه جایگاه ویژه معلولان، از جدیدترین و مجهزترین امکانات سینمایی برخوردار است.

جوزانی، برگزاری دوره ای نمایش آثار فیلمسازان بزرگ، جلسات نقد و بررسی، اکران های خاص فرهنگی و میزبانی افتتاحیه برخی آثار سینمایی را از اقدامات قابل اشاره در سینما تک عنوان کرد.

وی همچنین به حضور برخی چهره‌های سینمایی در تئاتر اشاره کرد و گفت:حضور سینماگران در حوزه تئاتر را باید به فال نیک گرفت، زیرا چنین امری بیانگر ظرفیت های بسیار بالا تئاتر است و جامعه تئاتری نباید از حضور سینماگران در تئاتر احساس ناراحتی کنند.

مدیر عامل خانه هنرمندان به اجرای نمایشی از 'کیومرث پوراحمد' در تماشاخانه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: این نمایش نوشته اصغر عبداللهی است و 'خرده خانم' نام دارد و در شش ماه اول سال آینده به صحنه می رود.

وی ادامه داد: نمایش‌های تماشاخانه شماره یک ایرانشهر با آثار رضا ثروتی و حسن معجونی در سال آینده ادامه می یابد و نیمه اول اردیبهشت‌ ماه نمایش پارسا پیروزفر به صحنه می رود و اواسط تیرماه نیز نوبت به اجرای نمایش های 'خرده خانم' به کارگردانی کیومرث پوراحمد و 'ایوانف' به کارگردانی کوهستانی می رسد.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر گفت: سالن استاد سمندریان در آغاز سال آینده با نمایش حسن معجونی و 'درس' ساخته داریوش مهرجویی ادامه می یابد و سپس آتیلا پسیانی دو نمایش همزمان را در این تماشاخانه به صحنه خواهد برد.

وی به اجرای اثری مشترک با دانشگاه منچستر و نیز اجرای اثری از رضا حداد در سال آینده و در سالن استاد سمندریان اشاره کرد.

جوزانی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای رپرتوار آثار محمد یعقوبی و حسین کیانی در شش ماهه دوم سال آینده در این تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.
وی به علاقه مندی خود برای چاپ دفترچه اجرا تماشاخانه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: به علت شکل نیافتن گروه های مستقر، چاپ چنین دفترچه ای مقدور نیست.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر در ادامه، ضمن پیشنهاد طرح تاسیس سازمان جشنواره ها به معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای چنین طرحی را یک نیاز و سبب ایجاد نظم و تعامل بین تمام جشنواره دانست.

جوزانی به بازسازی تالار استاد انتظامی در سال آینده و اختصاص آن برای اجراهای برگزیده دانشجویی خبر داد.

مدیر عامل خانه هنرمندان همچنین از برگزاری چهار تا شش هفته فرهنگی استانی در سال آینده خبر داد و گفت: نخستین هفته فرهنگی ویژه استان سیستان و بلوچستان از 20 تا 26 فروردین‌ ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران (2)