در حال بارگذاری ...
همزمان با جشن جهانی نوروز

"عمو نوروز" و "ننه سرما" در محوطه بیرونی تئاتر شهر رونمایی شدند

مراسم رونمایی عروسک‌های غول پیکر "عمو نوروز" و "ننه سرما" همزمان با روز جهانی تئاتر و با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر به نقل از ستاد خبری دومین جشن جهانی نوروز، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از رونمایی عروسک‌های "عمو نوروز" و "ننه سرما" که با استقبال خوب مردم همراه بود، فرا رسیدن بهار و سال نو را به عموم هنرمندان و مردم ایران تبریک گفت.

وی همزمانی روز جهانی تئاتر و آغاز دومین جشن جهانی نوروز را اتفاقی فرخنده دانست و افزود: این رونمایی برای آغاز فعالیت‌های تئاتر کشور روز خوبی است. "عمو نوروز" نماد و پیام‌آور شادی و آغاز دوباره است و "ننه سرما" نماد رفتن زمستان است.


شاه‌آبادی یادآور شد: ملت ما توان فرهنگی بسیاری دارد و باید آن را حفظ کند. مجموعه معاونت هنری نیز برای حفظ این توان فرهنگی دست به کار هستند.


معاون هنری در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به استمرار فعالیت مراکز تابعه معاونت هنری در ایام تعطیلات نوروز 90 گفت: هر ساله با اتمام جشنواره‌های فجر مجموعه فعالیت‌های هنری دوره‌ای از فطرت را پشت سر می‌گذاشت اما امسال بلافاصله پس از جشنواره‌های فجر فعالیت‌های جدید شروع و امسال برای اولین بار مجموعه مراکز معاونت فعالیت خود را از دوم فروردین آغاز کرده‌اند. این فعالیت با استقبال خوب مردم مواجه شده و حتی در روزهای تعطیل شاهد ازدحام مردم هستیم.

وی تأکید کرد: در این حوزه نباید فرصت‌ها را از دست داد. ما در سال‌های گذشته با تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در ایام فرصت‌های خوبی را از دست داده‌ایم.

در پایان این مراسم جمعیت حاضر همراه با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عروسک‌های "عمو نوروز" و "ننه سرما" عکس یادگاری گرفتند. طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد روز دوشنبه هشتم فروردین ساعت 14 از نمایشگاه گنجینه نقاشی هنرمندان برجسته ایران در موزه هنرهای معاصر بازدید کند.

همچنین قرار است معاون هنری ساعت 18 همین روز به تماشای نمایش "قصه بخت" به کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی در تالار هنر بنشیند.




نظرات کاربران