در حال بارگذاری ...
طراح حرکت نگاری این نمایش مطرح کرد

"نصرت خانم ..." تجربه ای متفاوت در تئاتر ایران

نمایش " نصرت خانم ، مادرم و نوروز " از معدود آثار نمایشی سالیان اخیر است که توانسته با حفظ اصالت کاملا ایرانی به روی صحنه برود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، بهزاد جاودان فرد، طراح حرکات نگاری نمایش " نصرت خانم ، مادرم و نوروز " با بیان این مطلب افزود : انچه که در اجرای این نمایش برای کارگردان و من دارای اهمیت بود استفاده از آیین ها و مناسک چهار قوم ایرانی بود که تلاش کردیم علاوه بر حفظ اصالت واقعی این آیین ها و تکیه بر اصول سنتی آنان حرکت های جدید و امروزی را هم اضافه کنیم تا برای تماشاگر احساس نزدیکی بیشتری کند.

وی با اشاره به پژوهش هایی که در زمینه حرکت نگاری این نمایش گفت: در زمینه حرکت نگاری بخش تربت جام آنچه که تماشاگر بر روی صحنه مشاهده می کند نتیجه تلاش 8 ساله ای است که خودم در این محدوده داشتم علاوه براین استفاده از تجربیات استاد فاروغ کیانی نیز کمک شایان توجهی به من داشت.

جاودان فرد درباره حرکت نگاری بخش آذری هم گفت : به دلیل اینکه اصلیت من ریشه در آذربایجان دارد با تسلط کامل روی این بخش با گروه کار کردم البته یکی از نکات قابل توجه در این اجرا حضور تعداد زیادی از بازیگران بود که برای اولین بار در زمینه حرکت نگاری فعالیت می کردند و این کار را برای من کمی دشوار کرد، اما با کمکی از طریق آقای اصغر فریدی ماسوله و حمید اصغری به من شد تلاش کردیم اثر قابل قبولی را به تماشاگرارائه دهیم.

طراح حرکات نگاری نمایش " نصرت خانم ، مادرم و نوروز " در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد : از نظر من اجرای این اثر نمایشی تجربه متفاوتی بود که در این سالها با این شکل و شمایل در تئاتر ایران اجرا نشده یود و من امیدوارم تماشاگر نیز با این اثر ارتباط خوبی برقرار کند.




نظرات کاربران (1)