در حال بارگذاری ...
آغاز اجرای جدید تالارقشقایی

بلوط های تلخ ؛ روایتی متفاوت از جنگ تحمیلی

بلوط های تلخ عنوان نمایش جدیدی است که از روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه در تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، شهرام کرمی نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی در باره مضمون نمایش خود گفت : بلوط های تلخ روایتی متفاوت از 8 سال جنگ تحمیلی است که در آن زندگی و مقاومت یک زن روستایی به همراه فرزندانش را به تصویر می کشد.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفتم که این نمایش شخصیت محور به شیوه ای روایی نمایش های ایرانی نزدیک باشد . ضمن اینکه این اجرا در جهت تجربیات قبلی خودم به شیوه ساده زبان و نشانه های ساده تر و قابل فهم برای تماشاگروایت شده است.

کارگردان نمایش بلوط های تلخ در مورد ویژگیهای نمایش نیز گفت:فضا سازی نمایش به گونه ای طراحی شده که همه چیز مختصر و ایجازی باشد که به مرور با پیش رفتن داستان تماشاگر را درگیر شخصیبت های دیگر کند از سویی دیگر در این نمایش آنچه که روایت شده آغاز از یک واقعیت گرایی و پایان بردن در یک مفهوم استعاری است.

کرمی خاطر نشان کرد : با اینکه هویت جغرافیایی نمایش مربوط به جنگ ایران و عراق است اما من تلاش خود را انجام دادم که روایت ها فقط محدود به این دوران نشود و بتوانیم یک اثر فراگیرو جهانی شده را به تماشاگر نشان دهیم . اینکه جنگ چگونه در برابر گذشت و صبر مادر قرار می گیرد.

وی ادامه داد : نمایشنامه بلوط های تلخ قبل از اجرای عمومی در جلسات نمایشنامه خوانی تئاتر مقاومت و بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفت و خوشبختانه با استقبال قابل توجه تماشاگران نیز مواجه شد.

گفتنی است این اثر نمایش از روز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه ساعت 19 با بازی رویا افشار، حمید رضا نعیمی ، سیروس همتی ، مهدی صباغی ، آیدا صادقی و مجید تفرشی در تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.




نظرات کاربران