در حال بارگذاری ...
تالار اصلی تئاتر شهر و اجرای یک اثر مناسبتی

تلاش برای روایتی متفاوت

"تا اشکستان " عنوان تازه ترین اثر نمایشی است که از هفته آینده به مناسبت ایام فاطمیه (س) در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، حمید حرا نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی درباره محتوای نمایش گفت :گروه تئاتر سایه از همان ابتدای فعالیت خود در عرصه تئاتر تلاش کرده که با یک نگاه متفاوت نسبت به اجرای آثار نمایشی مذهبی اثری را به روی صحنه ببرد این دیدگاه در آثار قبلی هم دیده شده به طوریکه در نمایش قبلی ما تلاش کردیم اتفاقات بعد از رحلت رسول اکرم (ص) را ازدیدگاه یهودیان بررسی کنیم و اینکه یهودیان چگونه در مدینه دست به توطئه می زدند و مشکلاتی را به وجود می آوردند.

کارگردان نمایش" تا اشکستان "ادامه داد :در این نمایش نیز سعی شده که روایات و اتفاقات بعد از پیامبر (ص) و شهادت حضرت زهرا(س)از نگاه دین مسیحیت روایت شود اینکه در مدینه همزمان با اتفاقاتی که به آن اشاره شد به موازات آن داستان در یک فضای مسیحی پیش برده شود.

وی افزود : آدم های این نمایش همگی شخصیت هایی هستند که شناسنامه آنها همگی بر اساس اطلاعات کتب معتبر مسیحی است از سویی دیگر این آدم ها اتفاقات پیرامون خود را به گونه ای تحلیل می کنند که به نظر من میتواند برای تماشاگران جذابیتهای زیادی داشته باشد.

حرا خاطر نشان کرد: در این نمایش ما به دنبال این نیستیم که چیزی را به تماشاگر خود تحمیل کنیم بلکه می خواهیم به نوعی همذات پنداری با تماشاگر روبه رو باشیم اینکه نشان دهیم این نمایش با یک نگاه برون دینی و نگاه فطری و استناد به روایات تاریخی معتبر سعی در روایت و به تصویر کشیدن داستانی را دارد که ما با ان آشنا هستیم.

کارگردان نمایش " تا اشکستان" با اشاره به مستندات تاریخی که برای نگارش این نمایشنامه به کارگرفته شده ، تصریح کرد: تمام اتفاقات نمایش روایت تاریخی دارد و به هیچ عنوان زاییده ذهن نویسنده نیست از این رو اطمینان دارم که هیچ عدولی در روایت اصل داستان انجام نگرفته و امیدوارم بتواند مقبول تماشاگر باشد.

گفتنی است، این نمایش از یکشنبه 4 اردیبهشت در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد بود.




نظرات کاربران