در حال بارگذاری ...
معاون اجرایی مجموعه تئاتر شهر خبر داد

اعلام جدول نهایی اجرای آثار نمایشی پس از تشکیل شورای انتخاب آثار

راه اندازی مجدد کارگاه دکور مجموعه تئاتر شهر در سال 90

معاون اجرایی مجموعه تئاتر شهر ضمن ارائه گزارش فعالیتهای این مجموعه در سال گذشته و برنامه های سال 90 از نهایی شدن جدول اجرای آثار نمایشی به شرط تشکیل شورای انتخاب آثار نمایشی در سیستم جدید مدیریتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، پریسا مقتدی با بیان این مطلب افزود: امیدواریم با تشکیل شورای انتخاب آثار درسیستم مدیریتی جدید تئاتر شهرجدول نهایی آثار نمایشی در سال جاری اعلام عمومی شود تا گروههای نمایشی بتوانند در شرایط بهتری نسبت به اماده سازی اجرای خود اقدام کنند.

معاون اجرایی مجموعه تئاترشهر در ادامه صحبتهای خود پیرامون نحوه اجرای آثار نمایشی در سال گذشته گفت : آنچه که ما از سال گذشته تا پایان بیست ونهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر داشتیم تعهداتی بود که مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر شهر از قبل داشت و در این مدت نیز تمام تلاش این بود که تعهد جدیدی برای اجرای آثار نمایشی ایجاد نشود.

وی ادامه داد:علاوه بر مواردی که به آن اشاره کردم ما در سال گذشته میزبان دو جشنواره عروسکی و حقیقت بودیم که جشنواره حقیقت به شیوه برگزاری آن باعث شد که ما پاسخگوی تعهدات حداکثری در زمینه اجرای آثار نمایشی باشیم و این امر هم موجب شد که ما نسبت به سالهای گذشته شاهد افزایش دو اجرایی شدن آثار باشیم.

مقتدی افزود : لازم می دانم از همین جا به گروهها و تماشاگرانی که در این شرایط دچار مشکلات وفشار مضاعفی شدند عذرخواهی کنم و اظهار امیدواری کنم که در سال جاری با برنامه ریزی مناسب تر دیگر دچار مشکل نشویم.

معاون اجرایی مجموعه تئاتر شهر به تعداد تقاضای اجرای عمومی آثار نمایشی در تالارهای مختلف تئاتر شهر هم اشاره کرد و گفت:پیرو در خواست های اجرا برای سال 90 در مجموعه تئاتر شهر که آخرین مهلت ارسال نمایشنامه ها پایان آذر ماه سال گذشته اعلام شده بود ، نزدیک به 180 متن نمایشی از هنرمندان پیشکسوت ، حرفه ای و دانشجویان مستعد جهت بررسی به شورای نظارت وارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی ارسال شد و سپس بعد از تشکیل شورای انتخاب آثار تئاتر شهر انتخاب های نهایی جهت اجرا صورت پذیرد.

مقتدی گفت:البته غیر از مواردی که گفتم نمایش های بخش چشم انداز جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز جز تعهدات ما بود که با بررسی مدیر مرکز هنرهای نمایشی شکل نهایی آن به اطلاع عموم می رسد.
معاون اجرایی مجموعه تئاتر شهر در مورد اقدامات دیگر مدیریت مجموعه تئاتر شهر در سال جاری خاطر نشان کرد : خوشبختانه با مساعدتی که از سوی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر مرکز هنرهای نمایشی پس از دیداراز ساختمان تئاتر شهر در سال گذشته انجام گرفت راه اندازی مجدد کارگاه دکور این مجموعه دوباره در دستور کار قرار گرفته که در صورت راه اندازی شاهد اتفاق بسیار خوبی برای گروههای نمایشی خواهیم بود.
وی در مورد نحوه معرفی مدیر جدید مجموعه تئاتر شهر هم گفت : با توجه به مصاحبه تلویزیونی آقای مسافر آستانه در روز های گذشته که خبر از معرفی مدیر جدید مجموعه قبل از برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر ایران دادند من هم امیدوارم مدیر جدید بتواند با داشتن تجربه مدیریتی و هنری اهداف عالی تئاتر شهر را به شکل اجرایی خود پیاده کند.
مقتدی ادامه داد : دراین 5 سالی که در سمت مدیریت هماهنگی و برنامه ریزی و معاون اجرایی در تئاتر شهر حضور داشتم کمابیش با نوسانات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه آشنایی داشتم اما بعد از اینکه به صورت رسمی به عنوان معاون اجرایی مجموعه مشغول به فعالیت شدم نگاه من به این مشکلات تا حد زیادی ریز بینانه تر انجام گرفت.

مقتدی خاطرنشان کرد: من معتقدم اجرای اثر نمایشی در تئاتر شهر با اجرای نمایش در تالار سنگلج و خانه نمایش و تالار هنر تفاوت های فاحشی دارد که به لحاظ ماهیتی باید به هرکدان نگاه مجزا و تخصصی تری شود حجم آثار ، حجم توقعات فنی ، حجم حضور مخاطب در تئاتر شهر به نسبت تالارهای دیگر از جمله مواردی است که باید در سطوح کلان به ان توجه ویژه ای کرد.

وی با اشاره به مشکلات درون مجموعه تئاتر شهر هم گفت:یکی از مهم ترین مشکلاتی که در طول فعالیت خود در تئاتر شهر دغدغه ما محسوب می شود بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان مجموعه به ویژه درواحدهای فنی مجموعه است که عدم جایگزینی نیروهای جدید و رفتن این عزیزان ما را دچار مشکلات زیادی کرد , متاسفانه در طول این چند ماه بدون اینکه فرد جدیدی وارد مجموعه شود تعداد زیادی از همکاران بازنشسته شدند که این خلا به لحاظ کمی و کیفی مارا در سرویس دهی مناسب به گروههای نمایشی دچار مشکل می کند.

معاون اجرایی مجموعه تئاتر شهر در بخش دیگری از صحبتهای خود به بازسازی چند سال گذشته تئاتر شهر هم اشاره کرد و گفت : متاسفانه بازسازی ناقص و غیر کارشناسانه مجموعه در چند سال گذشته باعث ایجاد مشکلاتی شد که مشکلات گذشته مجموعه را در بعضی از نقاط بیشتر کرد و همین امر موجب شدکه ما درگیری زیادی با این مساله داشته باشیم.

وی افزود : خوشبختانه با حمایت های خوبی که از سوی معاون هنری وزیر ارشاد ، مشاوراجرایی معاونت هنری و مدیر مرکز هنرهای نمایشی در این زمینه صورت گرفت ما به تدریج نسبت به رفع این نواقص اقدام کردیم که از جشنواره تئاتر عروسکی آغاز و با جشنواره تئاتر فجر سرعت گرفت که فاز جدید آن نیز به زودی آغاز می شود.

مقتدی با اشاره به همکاری غیرتمندانه کارکنان مجموعه تئاتر شهر با وجود تمام کاستی های موجود خاطر نشان کرد : امیدوارم با درایت مدیر مرکز هنرهای نمایشی و ارتقا پرداخت های مالی اقدامات مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد : بنده بعد از پذیرش مسوولیت تغیر و تحولاتی در مدیریت واحدها داشتم که موفقیت امیز بود و از این بابت از همه همکارانم که با پاسخ یا علی همراه من بودند ممنونم.

برای تماس با روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، می‌توانید از طریق ایمیل pr@teatreshahr.com با ما در تماس باشید.




نظرات کاربران (2)