در حال بارگذاری ...
تکذیب رسمی استعفای مدیرکل هنرهای نمایشی

خبرهای خوشی برای تئاتری ها در راه است


معاون هنری وزیر فرهنگ و اسلامی ضمن تکذ یت رسمی خبر استعفای مدیراداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد : تا این لحظه برای یک دقیقه هم در رابطه با جایگزینی آقای مسافر آستانه با فردی صحبتی نکردیم و چنین برنامه ای را هم نداریم.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، حمید شاه آبادی در حاشیه تماشای آخرین اجرای نمایش خیابانی نقطه ته خط ضمن تقدیر از عوامل اجرایی این اثر نمایشی اعلام کرد: ساحت معاونت هنری در قانون معین است که سیاست گذاری های کلان برعهده دارد و من درباب مباحث موجود به چند نکته اشاره می کنم که خوشحالم از اینکه از لحظه ورود حسین مسافر آستانه و قبول مسوولیت ایشان در مرکز هنرهای نمایشی تمام تلاش خود را انجام داده اند که به عنوان یک شخصیت فرهنگی هنری و به عنوان کسی می توان از او به تنهایی به عنوان نماد نسل دوم تئاتر ایران نام برد از لحظه ورود به بدنه مدیریتی اداره کل هنرهای نمایشی شده اند همه گونه حمایت ها ی معاونت هنری را در پشتوانه خود داشته اند و تا این لحظه برای یک دقیقه هم در رابطه با جایگزینی ایشان صحبتی نکردیم و چنین برنامه ای را هم نداریم.

وی افزود : آقای مسافر آستانه چهره ای است که با دغدغه وارد تئاتر شده و تمام وجود خود را برای تئاتر کشو رگذاشته و هرجایی که بتواند در این حوزه خدمت کند دریغ نکرده اند و امروز ایشان دریافته اند که بهترین مکان برای خدمت کردن در این حوزه اداره کل هنرهای نمایشی است و معاونت هنری بالاترین حمایت را از ایشان انجام خواهد داد و تمام موانع را از راه ایشان بر خواهد داشت البته خود ایشان همت بلند و عالی در این رابطه دارند.

شاه آبادی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به مدیر کل بر نمی گردد ٰ خاطر نشان کرد : بیعتا التیام بخش فضای تئاتر کشورطرح های بلند مدتی است که فرصت برای اجرای آن باید وجود داشته باشد از سوی دیگر ما شاهد کارهای بزرگی در طول این 9 ماه بودیم و شما خواهید دید که در پایان سال تحول بزرگی د رعرصه تئاتر روی خواهد داد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با انتخاب مدیر مجموعه تئاتر شهر هم گفت : امیدواریم مسول تئاتر شهر هرچه زودتر مشخص بشود و همانطور که قول داده شده است این پروسه طول نخواهد کشید .قطعا این گونه تاخیر ها توام با تامل و تفکر است و در راستای آسیب شناسی تاتر است و طبیعتا اگر بخواهیم تئاتر در سبد خانوار حضورجدی داسته باشد نیازمند بک تغییر محتوایی هستیم که تئاتر کشور در چند جای معین و محصور باقی نماند و بتواند کار خود را در جامعه داشته باشد.

وی در مورد پرداخت های مالی گروههای نمایش هم گفت : گفته بودیم که فاصله ها را به کمتر از سه ماه می رسانیم ما امیدواریم که تا روزهای آینده و بسیار کمتر از فاصله سالهای گذشته هیچ کار باقی مانده مالی از سال آینده نداشته باشیم.

شاه آبادی در ادامه تاکید کرد : ما هیچوقت نگفتیم که معاونت هنری عامل است ومدیر کل ناظر ، و لازم به توضیح است که ما در مباحث مالی موسساتی که از دولت کمک می گیرند عامل هستند و دولت و طبیعتا مدیر کل هنرهای نمایشی ناظر بر عملکرد مالی موسساتی مانند انجمن هنرهای نمایشی است که از دولت کمک می گیرند.

شاه آبادی درباره نمایش نقطه ته خط هم اظهار داشت : من فکر می کنم مفاهیم و معانی که در ذهن و اندیشه کارگردان های خوب ما وجود دارد همه برگرفته از روح لطف هنرمندی است که نزدیک ترین ابزار و وسیله برای ارتباط با اندیشه های آسمانی را دارد و تئاتری که از بهترین شیوه برای بیان اندیشه هاست وکاری که هنرمندان ما در حوزه تئاتر انجام می دهند بر مبنای یک تفکر عقلانی و بر مبنای اندیشه وررزی است.

معاون هنری ادامه داد : هر مخاطبی در تئاتر خیابانی حتی اگر برای گذر هم امده باشد و نمایشی را ببیند یک تلاش ویژه می کند که در ک بالایی از اثر هنری داشته باشد .بنابراین در تئاتر هر کاری کنید برای مخاطب یک تلاش برای تفکر و اندیشه است و تئاتر امشب هم همین گونه و خدا را شکر کار خود را در ذهن و روح مخاطب ما انجام داد.

شاه آبادی تصریح کرد :‌این یک روی سکه است روی دیگر سکه هم ظرفیت تئاتر خیابانی است و اگر مردم به هر دلیلی فرصت نمی کنند و یا پول آن را ندارند که دیدن تئاتر صحنه ای را برای آنها مشکل می کند ، تئاتر خیابانی نزدیک ترین راه برای رسیدن اهالی تئاتربه مخاطبان عام خود است و به نظر من نزدیک ترین راه برای دستیابی به شعار تئاتر برای همه است.

وی افزود : در سال جدید تا ماههای نزدیکی که در پیش داریم علاوه بر 538 گروه تئاتری که در سراسر کشور در سال گذشته ساماندهی شدند و امسال به طورویژه در سراسر کشور مورد حمایت قرار می گیرند به طورخاص برای حرکت تئاتر خیابانی برنامه ریزی داریم.

شاه آبادی با بیا ن اینکه در حال حاضر 88 گروه تئاتر خیابانی مورد شناسایی قرار گرفتند، ادامه داد : 25 گروه پروانه نمایشی گرفته اند و بقیه آنها هم کار خود را در روزهای آینده کار خود را برای دریافت پروانه به پایان خواهند برد و البته حاوی این خبر خوب برای اهالی تئاتر خیابانی هستیم که در سال جاری از حداقل های ممکن برای حمایت گروههای تئاتری بهرمند می شوند و ما منتظریم که این گروههای خیابانی حداقل یکی اجرای عموم داشته باشند .
وی خاطر نشان کرد : به طور کلی در سال جدید برنامه های جدید و خاصی برای تئاتر خیابانی داریم و امیدواریم هر استان حداقل یک نقطه خاص را با شهرداری به توافق برسد و حداقل یک مکان را برای اجرای دائمی تئاتر خیابانی پایه گذاری کنند که ما بر اساس آن بتوانیم در هر استان مکان اختصاصی تئاتر خیابانی داشته باشیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : حتم دارم سال جاری سال خوبی برای تئاتر خیابانی است و عزم و همت جدی برای مدیر دفتر تئاتر خیابانی و مدیر کل هنرهای نمایشی وجود دارد که تئاتر خیابانی را مورد حمایت قرار بگیرد.




نظرات کاربران