در حال بارگذاری ...
ایرج راد:

فرهنگ و هنر نیاز اساسی یک جامعه است

مدیر عامل خانه تئاتر: فرهنگ و هنر نیاز اساسی یک جامعه است و دلایل لزوم آن نیز به قدری گسترده است که بر تمام جزئیات جامعه و زندگی مردم از رفتارهای اجتماعی و شهروندی تا مسائل شخصی و خانوادگی مربوط است.

ایرج راد در گفتگو با روابط عمومی مجموعه تئاتر شهرگفت: هنر پاسداری کننده تمام ارزش ها و ترویج دهنده همه اصولی است که باید در جامعه وجود داشته باشد زیرا هنر، یک وسیله ارتباطی تاثیرگذار و پلی ارتباطی، میان شخص و جامعه است.

وی با اشاره به ویژگی های هنر در ارتباطات بین المللی یادآور شد: اساس و مناسبات یک کشور را می توان در فرهنگ آن کشور جستجو کرد زیرا هنر یه راه منطقی و اساسی برای شناخته شدن و گفتگو با جامعه جهانی است و درست به همین دلیل است که جوامع پیشرفته تا این حد به فرهنگ و هنر بهاء می دهند.

این هنرمند و بازیگر در خصوص ویژگی های تاثیر گذار تئاتر نیز افزود: تئاتر در میان هنرهای دیگر ویژگی های تاثیر گذار خاصی دارد که برای همه روشن شده است. مسئله تئاتر، مسئله انسان و نیازهای اساسی انسان است و باید بدانیم که مسائل انسانی، مخصوص یک قوم و یک نژاد نیست بلکه یک مفهوم مشترک بین همه ملت ها است و زبان مستقیم تئاتر می تواند به عنوان یک راهکار اساسی بین فرهنگ ها و انسان های مختلف، ایجاد وفاق و دوستی کند.

مدیر عامل خانه تئاتر، خاطر نشان کرد: در پیام روز جهانی تئاتر نیز به ویژگی های بسیار حیاتی تئاتر برای ایجاد صلح و دوستی در جوامع بحران زده اشاره شده است زیرا با تئاتر می توان مفاهیم غیر انسانی را به مردم شناساند و انزجار مشترک همه مردمان از بی عدالتی، ظلم و جنگ را به گوش جهانیان رساند.

این پیشکسوت هنرهای نمایشی در پایان اظهار داشت: تئاتر در کشور ما نیز باید به جایگاه واقعی خود برسد و ظرفیت های آن در فرهنگ سازی و تعلیم شناخته شود و این امر تنها با توجه هرچه بیشتر در بخش کلان مدیریت فرهنگی به هنر تئاتر امکان پذیر خواهد بود.




نظرات کاربران