در حال بارگذاری ...
حمید شاه آبادی

در سال 90 برای نخستین بار مشاغل تئاتری در ایران ایجاد می شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در سال جاری و با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه تئاتر شهرستان مشاغل تعریف شده تئاتری ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی در حاشیه دیدار از ارکستر مجلسی نیاوران افزود: ما چنین موقعیتی را فراهم می کنیم که در گام اول سه هزار و 500 نفر هنرمند تئاتر شهرستانی را به عنوان کسانی که شغل‌شان تئاتر است در طرح ایجاد مشاغل سال جاری ساماندهی کنیم تا با گرفتن وام حمایت از مشاغل به عنوان شاغلین هنری شناخته شوند .

"حمید شاه آبادی" با بیان اینکه مطالبات گذشته و انباشته شده اهالی تئاتر را نمی توان یک شبه پاسخ داد گفت : در دوره جدید ما شاهد کارهای بزرگی بوده ایم برنامه هایی که در طول این 9 ماه حالت اجرایی به خود گرفته است در نوع خود کم نظیر بوده است . وی در ادامه افزود :آنچه که می تواند فضای تئاتر کشور را بسامان کند طرح های بلند مدتی است که فرصت برای اجرای آنها باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به برخی برنامه ریزی های صورت گرفته در عرصه تئاتر کشور تصریح کرد: تا پایان سال 90 تحول بزرگی در عرصه تئاتر ایران رخ خواهد داد که یکی از این اتفاقات مهم ایجاد 3500 فرصت شغلی در حوزه تئاترکشور است.

شاه آبادی افزود: اگر بخواهیم تئاتر در سبد خانوارها حضورجدی داسته باشد نیازمند بک تغییر محتوایی در این عرصه هستیم که تئاتر کشور در چند جای معین و محصور با افرادی محدود باقی نماند و بتواند کارکرد واقعی خود را که همانا مردمی بودن است در جامعه داشته باشد.

وی در خصوص پرداخت های معوقه مالی گروه های نمایش اظهار داشت: گفته بودیم که فاصله ها را به کمتر از سه ماه می رسانیم و امیدواریم تا روزهای آینده هیچ کار باقی مانده مالی از سال گذشته نداشته باشیم.

شاه آبادی در ادامه تاکید کرد: ما هیچوقت نگفته ایم که معاونت هنری عامل است و مدیر کل ناظر با این توضیح که در مباحث مالی موسساتی که از دولت کمک می گیرند عامل هستند و دولت و طبیعتا مدیر کل هنرهای نمایشی ناظر بر عملکرد مالی موسساتی مانند انجمن هنرهای نمایشی است . وی افزود : در سال جدید علاوه بر 538 گروه تئاتری که در سراسر کشور در سال گذشته در طرح استقرار گروه ها ساماندهی شده اند و امسال به طور ویژه مورد حمایت قرار می گیرند به طور خاص برای حرکت تئاتر خیابانی به عنوان تئاتری مردمی که ویژگی خاصی در جذب مخاطب دارد برنامه ریزی داریم. معاون هنری در ادامه استقرارگروه های تئاتری در فضای کالبدی (سالن ها) ، مدیریت برمنابع مالی ، راه اندازی تئاتر سیار، توجه جدی به تئاتر خیابانی ، ایجاد دفاتر تخصصی در حوزه هنرهای نمایشی و... را از مهمترین برنامه های معاونت هنری درحوزه هنرهای نمایشی در سال 90 برشمرد.




نظرات کاربران