در حال بارگذاری ...
طراح صحنه نمایش " خانمچه و مهتابی تاکید کرد

قرارداد طراح صحنه با تماشاگر

طراح صحنه نمایش خانمچه و مهتابی گفت: همکاری با مسعود دلخواه در طراحی این نمایش تجربه خوب و ارزشمندی بود که تا کنون در عرصه طراحی صحنه آثار نمایشی داشتم.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، فرشاد منظوفی نیا با بیان این مطلب افزود: این نمایشنامه با آن اثری که مسعود دلخواه به عنوان کارگردان آن را به روی صحنه می برد متفاوت است و ما شاهد این هستیم که متن از حالت رئالیستی خود بیرون می آید و همه چیز عینیت پیدا می کند.

وی افزود: به همین دلیل در طراحی صحنه این اثرنمایشی به یک مکان فراگیر فکر کردیم که بتوانیم در آن فضاهای مختلفی ایجاد کنیم اما آنچه که برای ما با توافقاتی که با کارگردان نمایش داشتیم این بود که تمام نگاه صحنه از دریچه دید خانجون برای تماشاگر ارائه شود. ضمن اینکه تلا ش کردیم با توجه به سه زوجی که در وجود خانجون مستهیل شدند از عناصری استفاده کنیم که معرف این سه زوج در عین رویایی بودن باشند.

طراح صحنه نمایش " خانمچه و مهتابی " در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: آیینه، تابلوهای نقاشی، میز آموتی، تخت شیب دار، قاب انتهایی صحنه همگی نشانه هایی هستند که با تماشاگر قراردادهایی را می بندند و خاطرات خانجون را روایت می کنند.

منظوفی نیا ادامه داد: دکوری که از این نمایش در جشنواره تئاتر فجر داشتیم کمی حجیم تر بود اما با توجه به نظر کارگردان و برای اینکه بازیگران فضای بیشتری برای بازی داشته باشند سعی کردیم از دکور سبک تری برای طراحی این نمایش استفاده کنیم.

برای تماس با مجموعه تئاتر شهر می‌توانید از طریق ایمیل روابط عمومی مجموعه به نشانی pr@teatreshahr.com با ما در ارتباط باشید.




نظرات کاربران