در حال بارگذاری ...
در نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی مطرح شد:

اجراهای عمومی نمایشهای دانشگاهی با حمایت مرکز هنرهای نمایشی ممکن است


سید جواد روشن دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران تصریح کرد: جشنواره تئاتر دانشگاهی چیزی از خود ندارد از این رو اگر حمایتی از جانب مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای عمومی و نهاد های دیگر انجام نگیرد ما نمی توانیم کاری را پیش ببریم چرا که همه جشنواره و فعالیت‌های دانشگاهی در قالب این کمک ها شکل می گیرد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ‌به طور حتم اگر بخشی از بودجه مورد نظر ما قبل از برگزاری جشنواره به دست ما نرسد ما نمی توانیم جشنواره را در زمان مقرر برگزار کنیم بنابراین از تمام مسولان می خواهم که با همت مضاعف و عالی خود مستقیما وارد عمل شده و ما را در برگزاری این رویداد مهم دانشگاهی کمک کنند چرا که در زمان هایی این حضور مقامات عالی است که می تواند یاری دهنده باشد .
روشن در ادامه این نشست خبری ضمن تشریح فعالیت‌های دبیرخانه در این دوره از جشنواره خاطر نشان کرد: حضوریک هزار و 500 اثر در جشنواره امسال نشان دهنده مشارکت موثر دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته است ضمن اینکه ما در این دوره تلاش کردیم که تغییرات چندانی را در برگزاری بخش های مختلف جشنواره نداشته باشیم چرا که معتقدیم بعد از برگزاری 14 دوره از جشنواره دیگر وقت آن رسیده که به فکر تثبیت این رویداد باشیم به همین منظور اسکلت بندی جشنواره امسال براساس گذشته خواهد بود .
انتشار 6 عنوان کتاب تئوری تئاتر ، برگزاری سمینار علمی پژوهشی تئاتر دانشگاهی با همکاری خانه تئاتر دانشگاهی و مرکز هنرهای نمایشی ، معرفی برنامه های بخش های مختلف ، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب تئاتر ، اجرای عمومی آثار تئاتر دانشگاهی در شهرستانها ، همکاری با مرکز هنرهای نمایشی رادیواز جمله برنامه های بود که روشن در ادامه صحبتهای خود به آن اشاره کرد و گفت : با تمام نظر و لطفی که وزارت علوم در برگزاری این جشنواره با ما داشته اما امکانات و نیاز مالی که یک جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به آن نیاز دارد بیش از اینهاست و اگر موسسات و دانشگاههای دیگر دراین زمینه همکاری نداشته باشند قطعا این جشنواره آنطور که شایسته است برگزار نخواهد شد .
وی افزود : البته دانشگاه جامع علمی کاربردی ، انتشارات سوره مهر، مرکز هنرهای نمایشی رادیو، بانک ملت و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران قول های مساعدی برای همکاری به ما دادند که امیدوارم این حمایت های در این چند مدت به جشنواره شکل افزاینده تری به خود گیرد.
دبیر چهاردهمین جشنواره در ادامه به معرفی هیات داوران بخش های مختلف جشنواره پرداخت و گفت:‌ در بخش پایان نامه های برتر (عملی) مهدی حامد سقایان به عنوان داور انتخاب آثار حضور داشت. در بخش مدرسان نیز سعید کشن فلاح ، محمد باقر قهرمانی و سعید اسدی به عنوان هیات انتخاب آثار کار ارزیابی نمایش ها را انجام دادند.
وی افزود : در بخش نمایشنامه نویسی (جایزه اکبررادی) محمد چرم شیر ، فارس باقری و نادربرهانی مرند کارارزیابی آثار را به عهده داشتند. ضمن اینکه مجید سرسنگی ، فرزان سجودی و یدالله آقاعباسی هم در بخش پژوهش (جایزه دکتر ناظر زاده کرمانی) کار ارزیابی آثار را انجام دادند.
روشن ادامه داد : در بخش مسابقه تئاتر خیابانی اردشیر صالح پور ، شهرام کرمی و محمد عاقبتی به عنوان داوران این بخش حضور خواهند داشت . در بخش مسابقه نمایش های رادیویی هم صدرالدین شجره ، مجید حمزه و جواد پیشگر هیات داوران این بخش را تشکیل می دهند. مسابقه نمایشنامه خوانی این دوره از جشنواره نیز حمید رضا نعیمی ، محمد امیر یار احمدی و کتایون حسین زاده هیات داوری این بخش هستند.
دبیر جشنواره چهاردهم جشنواره تئاتر دانشگاهی افزود : دربخش دانشجویان سایر رشته ها هم رحمت امینی ، حسین فرخی و مهدی حامد سقایان به عنوان هیات داوران حضور خواهند داشت.
وی در معرفی هیات داوران بخش مسابقه دانشجویان تئاتری هم گفت :سعید کشن فلاح ، رحمت امینی ، محمد باقر قهرمانی ، فریدون علیاری و حمید رضا افشار داوران این بخش هستند.
گفتنی است این نشست خبری با حضور دارا معاون امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، سید جواد روشن دبیر جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی و وحید لک مشاور امور رسانه‌ای و تبلیغاتی جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.




نظرات کاربران