در حال بارگذاری ...

اهدای نشان ویژه خانه تئاتر به معاون هنری وزیر ارشاد

مراسم اردیبهشت تئاتر خیابانی 24 ماه جاری، در حالی برگزار شد که نشان ویژه انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر، به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد .

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، در ابتدای این مراسم که در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، رییس هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کانون در سال گذشته گفت: مشارکت موثر در جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان و فصل رهایی با حضوردر ترکیب هیات داوران و گروه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های مختلف با مسوولان در ارتباط با قرار دادهای تیپ ازجمله فعالیت‌های ما در سال گذشته بود.

مجید امرایی، مدیر دفتر تئاترخیابانی مرکز هنرهای نمایشی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به آغاز دور جدید اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی تصریح کرد: امیدواریم با تعاملاتی که صورت می گیرد غیر از شهر تهران شاهد اجرای عمومی نمایش های خیابانی در سایر شهرستان‌ها نیز باشیم، البته این جریان در استان فارس و شهر شیراز آغاز شده و پیش بینی می کنیم با ادامه روند دریافت پروانه های های فعالیت برای گروه های خیابانی این جریان شکل جدی تری به خود بگیرد.
براساس این گزارش، در بخش نکوداشت و تقدیر فعالان تئاتر خیابانی از شریفی مدیر کاخ گلستان، حسین‌عاطفی مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و جمشید عسگری از هنرمندان تئاتر خیابانی، محمود فرهنگ مدیر سابق دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی و حمید شاه آبادی تقدیر به عمل آمد.
جمشید عسگری بعد از دریافت لوح تقدیر خود با تشکر از برپایی چنین مراسم‌هایی که به منظور نکوداشت فعالان تئاتر خیابانی انجام می گیرد خاطر نشان کرد: من تقاضای زیادی از مسوولان ندارم اما فقط به این نکته اشاره می کنم که هنرمندان تئاتر خیابانی اگر به لحاظ مالی تامین شوند مطمئن باشید هیچکدام سمت سینما و تلویزیون برای بازی در چند سکانس کوتاه نخواهند رفت.

وی افزود: وقتی این همه بوستان و مکان فرهنگی برای اجرای عمومی نمایش های خیابانی وجود دارد چرا باید هنرمندان تئاتر خیابانی در سال فقط 10 اجرا داشته باشند.

حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که در بخش دیگری از مراسم نشان ویژه انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر را دریافت کرد، یادآور شد: من به هیچ عنوان مستحق دریافت این نشان نبودم چرا که براین باورم ما خدمتگزارهنرمندانیم و امیدواریم سال 90 سال شکوفایی تئاتر خیابانی باشد و بتوانیم با استفاده از راه میان بر تئاتر خیابانی، برای اعتلای تئاتر ایران بکوشیم چرا که تئاتر خیابانی نماد فضای صمیمی تئاتر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های تئاتر خیابانی و تقدیراز اقدامات دفتر تئاتر خیابانی مرکزهنرهای نمایشی خاطر نشان کرد: تئاتر خیابانی به دلیل تاثیر زیادی که در مردم دارد هنری والا و ارزشمند است که باید ساماندهی شود و امیدوارم حرکتی که در تهران با اجرای عمومی آثار خیابانی انجام گرفته در شهرستان‌ها نیز ادامه پیدا کند و تئاتر خیابانی آن قدر در بین مردم جا افتاده باشد که وقتی عابری از محلی چون تئاتر شهرعبور کرد از اجرا نشدن نمایش خیابانی تعجب کند.

بر اساس این گزارش در این مراسم در بخش موسیقی از رضا شادابی و فروزان حق نژاد تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی صحنه نیز از مسعود محرابی ، علی نوریان و روح الله سینایی تقدیر شد.

ابوذر چهل امیرانی ومسعو محرابی از دیگر هنرمندانی بودند که در بخش بازیگری مرد مورد تقدیر قرار گرفتند ضمن اینکه در این بخش علی عمرانی به عنوان هنرمند برتر معرفی شد.

در بخش بازیگری زن نیز از پروانه علی ضامنی و راضیه دهکردی تقدیر شد ضمن اینکه دراین بخش لیلا جنیدی به عنوان هنرمند برتر معرفی شد.

هیات داوران انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر دراین مراسم از میلاد عبداللهی و فرامرز قلیچ خانی و علی نوریان در بخش کارگردانی تقدیر کرد ضمن اینکه در این بخش علیرضا دهقانی به عنوان هنرمند برتر جایزه خود را دریافت کرد.

در بخش طراحی و ایده هم علی رحیمی، ماندانا عبقری و فرامرز قلیچ خانی به عنوان هنرمندان تقدیر شده و پروانه علی ضامنی به عنوان هنرمند برتر این بخش شناخته شد.

فربیرز دارایی خبرنگار خبرگزاری مهر، فرشته کیانی خبرنگار روزنامه بانی فیلم و مجید امرایی مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنر های نمایشی از افرادی بودند که در این مراسم از آنها تقدیر شد.

حمید پورآذری، قطب الدین صادقی، مریم معترف، محمد ساربان، خسرو احمدی، شهرام کرمی مهمانان ویژه اردیبهشت تئاتر خیابانی بودند.




نظرات کاربران