در حال بارگذاری ...
با حضور گسترده اصحاب رسانه

نشست خبری رییس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد

نشست خبری رییس مجموعه تئاتر شهر روز دوشنبه 23 خرداد ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، سید صادق موسوی ریاست مجموعه تئاتر شهر در این نشست با تقدیر از توجه مطبوعات به فعالیتهای مجموعه تئاتر شهر در دوره مدیریتی جدید خاطر نشان کرد : بی نهایت به نقش تعیین کننده رسانه ها واقفم و گزنده ترین انتقادها را خیرخواهانه می پندارم و اگر از انصاف خارج نشود آن را امری ضروری از سوی اهالی رسانه می دانم .
وی ادامه داد : بعد از انتصاب من به عنوان ریاست مجموعه تئاتر شهر از جانب تعداد زیادی از دوستان رسانه ای تقاضاهایی برای انجام مصاحبه های اختصاصی داشتم که تلاش کردم این تعیین وقت ها برای انجام گفت و گو های اختصاصی ابتدا با هماهنگی روابط عمومی مجموعه انجام کیرد چرا که احترام ویژه ای به مقوله روابط عمومی دارم از این جهت امیدوارم دوستان رسانه ای این اقدام را حمل بر بی ادبی و تکبر من نگذارند .
موسوی افزود: در دوره مدیریت من که مدت زمان آن معلوم نیست بی نهایت به حمایت شما نیاز دارم . حتی آنجا که با گزنده ترین تعابیر من را مورد انتقاد قرار بدهید به همین خاطر بر این باورم که تمام عملکرد من د رمجموعه تئاتر شهر باید توسط شما دیده شده و به جامعه منتقل شود به همین خاطر از تمام شما تقاضا می کنم که هر جا نالایقیازمن مشاهده کردید به من گوشزد کنید چرا که این عهد قدیمی من با اهالی رسانه است که تعامل شایسته ای با اهالی رسانه داشته باشم و امیدوارم از این پس روابط عمومی مجموعه تئاتر بزرگ ترین پاتوق فرهنگی برای اهالی رسانه باشد .
ریس مجموعه تئاترشهر بعد از ارائه این توضیحات ابتدایی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

تئاتر شهر شورایی مدیریت نمی شود
وی در پاسخ به سوالی در مورد شکل گیری شورای هنری مجموعه تئاتر شهر خاطر نشان کرد : اززمستان سال 76 که در مرکز هنرهای نمایشی مشغول به فعالیت شدم مجموعه تئاتر شهر تنها یک بار آنهم در سال 83 به صورت شورایی مدیریت شد اما بعد از مدت کوتاهی مدیریت مجموعه تئاتر شهر از حالت شورایی خارج و آقای پارسایی به عنوان مدیر مجموعه مشغول به فعالیت شدند تا اینکه مجموعه تئاتر شهر با معرفی شورای هنری از سوی من بار دیگر نام شورا را مطرح کرد که این عنوان سو تفاهماتی را به وجود آورده است .
موسوی ادامه داد : خیلی از دوستان هنرمند بعد از رسانه ای شدن شورای هنری مجموعه تئاتر شهر دل نگران این بودند که با توحه به سابقه قبلی ، اداره مجموعه به صورت شورایی پاسخ منفی خود را داده و نمی توان امیدی به تشکیل این شورا داشت در حالیکه باید به این نکته اشاره کنم که تئاتر شهر شورایی مدیریت نمی شود .
وی گفت : در دوره جدیدی که من بعد از سرپرستی 11 ماهه سرکار خانم مقتدی به تئاتر شهر وارد شدم پیشنها دادم در شکل جدید ریاست تئاتر شهر امور جاری و اجرایی مجموعه اعم از پرسنل و رتق وفتق امور که ربطی هم به شورای هنری ندارد تمام و کمال توسط ریاست مجموعه انجام گیردو سیساتگذاریها و فرآیند تولید در تئاتر شهر از این پس توسط شورای هنری مجموعه که من نیز عضوی از آن هستم انجام گیرد . چرا که معتقدم با تشکیل این شورا فرآیند های مربوط به تولید تئاتر شکل بهتری خواهد گرفت .
رییس مجموعه تئاتر شهر خاطر نشان کرد : شاید ساده تر این بود که من به تنهایی ریاست می کردم و در کنار امور اجرایی به نحوه انتخاب آثار نمایشی نیز به تنهایی می پرداختم اما من در این دوره جدید مدیریتی اختیار خود را تقسیم کرده و تلاش کردم که به خرد جمعی نزدیک شوم چرا که بر این باورم خروجی این شورانسبت بهاعمال نظر فردی می تواند مورد توافق بیشتری از جانب هنرمندان قرار بگیرد . هر چند تعدادی از دوستان در رسانه ها اعلام کردند که این تجربه شکست خورده و اجرای آن درست نیست .

شهادت می دهم از من دروغی نخواهید شنید
رییس مجموعه تئاتر شهر در ادامه صحبتهای خود به تدوین آیین نامه شورای هنری مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد و گفت : این آیین نامه به محض تدوین به صورت شفاف خدمت هنرمندان و اهالی رسانه ارائه خواهد شد و من به شما اطمنیان می دهم غیر از شفافیت چیز دیگری نمی بینید و شهادت می دهم از من کلام دروغی نخواهیدشنید چون معتقدم این جامعه بوده که به من این فرصت را داده که د راین فرصت به تئاتر خدمتی کرده باشم و اگر خطایی هم انجام دهم مجبور به پاسخگویی به جامعه هستم .
تاپایان تابستان جدول اجراهای تئاتر شهر تا آخر سال اعلام می شود .
موسوی در بخش دیگری از این نشست خبری از ارائه جدول نهایی اجراهای نمایشی تا پایان سال جاری خبر دادو افزود: برای شکستن دیوار بی اعتمادی تصمیم داریم تا پایان تابستان جدول کامل اجراهای نمایشی تئاتر شهر تا آخر امسال را ارائه دهیم .
رییس تئاتر شهر ادامه داد : با اعلام جدول نهایی آثار نمایشی با تمام گروهها قراردادمالی هم امضا خواهد شد که علاوه بر انعقاد این قرارداد 20 درصد نیز به صورت علی الحساب از همان ابتدای شروع تمرین گروههای نمایشی به آنها پرداخته خواهد شد .

موسوی در این نشست خبری به تشریح شیوه اجرای آثار نمایشی در دوره جدید مدیریتی اشاره کرد و گفت : در تعریف جدیدی که از مکانیزم اجرا در تئاتر شهر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هنرمندان متقاضی که خواستار اجرای اثر خود در مجموعه تئاتر شهر هستند در ابتدا سه نسخه ا زمتن خود را به تئاتر شهر ارائه داده و بعد از ارزیابی شورای هنری مجموعه منتظر پاسخ شورا بمانند .
وی گفت : این اقدام ارزشمند هنرمندان محترم را از بورو کراسی که سابق براین برای اجرای آثار نمایشی حکمفرما بود را تا حد زیادی کاهش داده و باعث می شود که هنرمند فقط شورای هنری را پاسخگوی تقاضای خود بداند و به هیچ جای دیگر هم مراجعه نکند و در کمال آرامش به نحوه اجرای اثر خود در صورت توافق فکر کند.

ادامه بازسازی تئاتر شهر
رییس مجموعه تئاتر شهر به اختصاص بودجه ویژه ادامه عملیات بازسازی مجموعه تئاتر شهر با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت : به زودی رقم قابل توجهی از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اتمام پروژه بازسازی مجموعه برای رفع تمام نواقصتخصیص داده خواهد شد ضمن اینکه این عملیات به هیچ عنوان منجر به تعطیلی دوباره تئاتر شهر نخواهد شد.

تئاتر شهر به مفهوم مطلق تئاتر تعهد دارد نه چیز دیگر
موسوی در ادامه این نشست خبری تاکید کرد : تئاتر شهر هیچ تعهدی به تئاتر تهران و ایران ندارد بلکه تعهد به مفهوم مطلق تئاتر دارد اینکه باید شایسته ترین نمایش ها در این مجموعه اجرا شود در این میان آثار نمایشی به روی صحنه رفته در جشنواره تئاتر فجر هم شامل این جریان می شود بنابراین ما برای آثار به روی صحنه رفته در بخش چشم انداز هم نمی توانیم تعهدی داشته باشیم مگر آنکه شورای هنری تئاتر شهر این آثار را برای اجرا انتخاب کنند .
وی افزود: به خاطر شرایط نامناسبی که در گذشته وجود داشت آثار نازلی هم بودند که امیدوارم با سیستم جدیدی که طراحی کردیم همه آثار نمایشی به روی صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر پارامترهای حرفه ای بودن در تمام وجوه را داشته باشند این در حالی است که ما معتقدیم که ویترین تئاتر کشور باید به سمتی هدایت شود که علاوه بر قوت بخشیدن به جریان هنری کشور ما را به تئاتر آکادمیک نزدیک کند .

بهترین آثار نمایشی با حداکثر کیفیت هنری در مناسبت ها اجرا می شود .

رییس مجموعه تئاتر شهر خاطر نشان کرد : ما از پارامترهای مد نظر خود کوتاه نمی آییم و این اولویت در تمام آثار نمایشی حتی آثار مناسبتی نیز باید اعمال شود چرا که معتقدیم این آثار باید به گویا ترین زبان هنری در مورد شریعت ما سخن بگویند و با بهترین نوع زبان هنری برای مخاطبان عرضه شوند.


مدیریت متمرکز ، استقلال تئاتر شهر
موسوی در ادامه صحبتهای خود در این نشست خبری گفت : تئاتر شهر به لحاظ پرسنلی و سیاستهای کلی تئاتر تابع اداره کل هنرهای نمایشی است اما وقتی از استقلال مجموعه در دوره مدیریتی جدید صحبت می کنیم منظور این است که از این پس این مجموعه باید در قالب یک مدیریت مستقل اداره شود که این امر طبق خواسته مدیر کل هنرهای نمایشی و مذاکراتی با معاون هنری وزیر ارشاد داشته اند مورد تایید قرار گرفته است .

افزایش 50 درصدی اعتبارات
رییس مجموعه تئاتر شهر از افزایش 50 درصدی بودجه تئاترشهر خبر داد و گفت : با حمایت کم نظیر معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به 50 در صد اعتبارات مجموعه تئاتر شهر بیشتر از گذشته شده است .

وی ادامه داد:تئوری شورای حمایت که پیش از این توسط معاون هنری وزیر ارشاد ارائه شد به دلیل قابلیتهایی که دارد می تواند در مجموعه تئاتر شهر شکل عملیاتی به خود بگیرد چون با این شیوه است که می توان تئاتر ایران را سرپا نگه داشت و پول بیشتری را به تئاتر تزریق کرد .


اجرای آثار نمایشی هنرمندان صاحب نام در تئاتر شهر
موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر غیبت چند ساله بزرگان تئاتر ایران در تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر خاطر نشان کرد : یکی از وظایف اصلی من در بدو ورود به مجموعه تئاتر شهر دعوت از هنرمندان برجسته برای اجرای آثار نمایشی در تئاتر شهر است چرا که تئاتر به این افراد ارجمند حوزه تئاتر اختصاص دارد به همین خاطر این خطا باید جبران شود و مشاهیر تئاتر ایران حضور پررنگ تری در تئاتر شهر داشته باشد .
وی افزود : مذاکراتی را با تعدادی از هنرمندان صاحب نام تئاتر برای اجرای آثار نمایشی به شکل عملیاتی آغاز کرده ایم که در حد حرف نیست .
موسوی افزود : مشکل بسیاری از این دوستان فرآیند تولید نمایشنامه ها یشان بود که معتقد بر تولید کارگاهی نمایشنامه در فرآیند تمرین بودند از این جهت تا حد زیادی برا ین باور بودند گه شورای ارزشیابی و نظارت در نهایت به این عزیزان مجوز اجرا نخواهند داد و کل پروسه تمرین نیز به هدر می رود از این جهت من به این دوستان قول دادم که در نهایت تعامل با آنها گام به گام به سمت اجرای آثاری نمایشی مورد نظرشان حرکت کنم چرا که معتقدم این هنرمندان همگی افراد شریفی هستند که در جامعه ایرانی زندگی می کنند و باید به آنها اعتماد کرد .
رییس مجموعه تئاتر شهر خاطر نشان کرد : اسامی که مدتی است از آنها در تئاتر صحبتی به میان نمی آید به زودی با آثار جذاب و تاثیر گذار در تئاتر شهر دیده خواهند شد .


هیچ کسی بیشتر ازآقای شاه آبادی دل نگران تئاتر نیست
رییس مجموعه تئاتر شهر در ادامه این نشست خبری خاطر نشان کرد : مطمئن باشید هیچ کسی دل نگران تر از آقای شاه آبادی برای تئاتر نیست من ان را به شما قول می دهم چرا که هیچ گاه اهل مجیز گویی نبوده و نیستم وبه شما اطمینان می دهم که از این پس با استقلالی که در تئاتر شهر صورت گرفته است غیر از حمایت معاونت هنری هیچ چیز دیگری نخواهید دید .


راه اندازی کارگاه دکور ، نصب تلویزیون شهری به جای تابلوی تبلیغاتی تالار اصلی ، رایزنی برای حل مشکل ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر، هماهنگی با حراست معاونت هنری و نیروی انتظامی برای بهبود محوطه بیرونی ، نحوه انتخاب شورای هنری ، نحوه اجرای آثار عروسکی ، ارائه مجوز عکاسی به عکاسان تئاتر طبق ضوابط تئاتر شهر ، ساماندهی قراردادهای مالی از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد .

آرش عباسی مدیر روابط عمومی مجموعه تئاترشهر نیز دراین نشست خبری با تقدیر از حضور گسترده اصحاب رسانه در این نشست خبری گفت: امیدوارم این دوره جدیدی که به عنوان مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر مشغول به فعالیت شدم یکی از بهترین دوره های کاری من در عرصه تئاتر باشد .
وی افزود: به عنوان یک نمایشنامه نویس آرزوی دیرینه دارم که در دوران جدید مدیریت مجموعه تئاتر شهر ، شاهد احیای درام ایرانی باشیم و این دوران دورانی باشد که نمایشنامه نویس ایرانیبهترین دوران هنری خود را سپری کند .
عباسی در ادامه صحبتهای خود خاطر نشان کرد : نکته دیگری که لازم می دانم در این نشست به عنوان یک نمایشنامه نویس یاد آوری کنم که دوستان خبرنگار حتما باید از آن مطلع باشند .
وی افزود: متاسفانه یا خوشبختانه من و نمایشنامه هایم به طور همزمان به مجموعه تئاتر شهر وارد شده ایم به طوریکه در سال جاری بیش از 4 اثر نمایشی از من قرار است در مجموعه به روی صحنه برود که این از بداقبالی من است که کاملا به صورت اتفاقی انجام گرفت به همین خاطر اگر دیدید نام بنده به عنوان نویسنده آثار نمایشی دیده شد ارتباطی به سمت من در تئاتر شهر ندارد و توافقاتی بوده که از قبل انجام شده است.




نظرات کاربران