در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان برگزیده شهرستانی

فصول دهم و یازدهم پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایرانبه پایان رسید

فصول دهم و یازدهم پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران که با عنوان " نمایشنامه های اپیزودیک و متقاطع " در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر برگزار شد، پنجشنبه 26 خرداد ماه با موفقیت به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، ایوب آقاخانی مدیر پروژه دائمی چهار فصل تئاترایران با اعلام این خبرافزود: این دوره به دلایل مختلف از موفق ترین فصل های برگزار شده در مجموع فصول پروژه های چهار فصل تئاتر ایران بود .
وی گفت :متاسفانه بررسی عمقی درباره نمایشنامه های اپیزودیک در کشور صورت نگرفته است . به همین دلیل هنرمندان شهرستانی با فقر بیشتری ا زنظر تئوریک در این زمینه مواجه هستند و متاسفانه د رباره نمایشنامه های متقاطع هم حتی در دانشگاهها مکثی صورت نمی گیرد و این اصولا شکل معاصرتری در درام نویسی است که گاهی به اشتباه به عنوان ساختار متقاطع معرفی می شود در حالیکه جلوه ای ساختمانیک ازیکی از ساختارهای شناخته شده در دوران معاصر است.
آقاخانی ادامه داد : به هر صورت اینکه برای اولین بار یک درنگ علمی در این حوزه در محضر هنرمندان شهرستانی در یک جامعه آماری کم صورت گرفت اما سرآخر با توانایی قابل اعتنای این افراد و با حضور موثر هیات علمی این دوره اگر تعداد محدودی نمایشنامه های اپیزودیک و متقاطع در نهایت به دست آید تولید بسیار موفقی محسوب شده و من شخصا به عنوان مدیر پروژه به آن می بالم .
مدیر پروژه دائمی چهارفصل تئاتر ایران خاطر نشان کرد : شرکت کنندگان این دوره به شدت از نتیجه تعامل میان خودشان با یکدیگر و اساتید آگاه این دوره ابراز رضایت کردند که به نظر می رسد از تعارفات رایج نیست و با صداقت و جدیت بیان می شود.
وی گفت: به زودی فراخوان آینده پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران در وب سایت رسمی این پروژه با آدرس www.4fasltheatre.com منتشر می شود .




نظرات کاربران