در حال بارگذاری ...
بعد از اجرای موفق در کشور کلمبیا

نمایش " روز سرباز"در کارگاه نمایش به روی صحنه می رود

نمایش کمدی روز سرباز بعد از اجراهای موفق خود در کشور کلمبیا اواسط تیرماه جاری در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، حسن باستانی نویسنده و کارگردان نمایش روز سرباز با اعلام این خبر افزود: داستان زندگی سرباز جوانی است که بدون تعلق به هیچ کشور و مکان خاصی توانایی جنگیدن و کشتن ندارد. او که به نظر دست و پا چلفتی می آید، ناخواسته در بحبوحه یک جنگ قرار گرفته و با واقعیت های موجود و تبعات ناشی از آن به شکل درونی و بیرونی درگیر است و در چالشی بین مفاهیم جنگ، کشتار، جنایت و فلسفه های گوناگون، محبت به هم نوع ، عشق و خدا قرار می گیرد.

باستانی معتعقد است بازتاب این چالش های درونی به شکل زنی است که سرباز را همواره به خاطر ناتوانایی و سستی اش در کشتن دشمنان محاکمه و سرزنش می کند. اما از دیدگاه سرباز، دشمن انسانیست که خداوند او را نیز در روز ششم آفریده است. انسانی که لباس جنگ بر او پوشانده اند

وی ادامه داد : این اثر در قالب یک نمایش طنز با رویکردی نو و مدرن طراحی و اجرا می شود. ضمن اینکه این اثر نگاهی هم به نمایش نامه "گوشه نشینان آلتونا اثر ژان پل سارتر" و "سروده های کریس دی برگ" دارد.

کارگردان نمایش روز سرباز به حضور بین المللی این اثر نمایشی اشاره کرد و گفت : "روزسرباز" در سبتامبر و آگوست 2010 در کشور کلمبیا و شهرهای "کالی" و "بوگوتا" اجرای عمومی داشت که با استقبال بسیار زیادی از سوی تماشاگران، رسانه های عمومی و شبکه های جهانی رادیو تلویزیونی روبرو شد. این نمایش در جشنواره بین المللی 2010 سیستافیستای مدلین کشور کلمبیا نیز اجرا و مورد توجه بسیار زیاد مدیران جشنواره و هنرمندان کشورهای مختلف قرار گرفت.

گفتنی است نمایش روز سرباز از تاریخ یاد شده با بازی سیروس همتی و فرنوش فرجندی ، دانیال باستانی و حسن باستانی در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود .




نظرات کاربران