در حال بارگذاری ...
باز تولید آثار نمایشی موفق ، شرایط اجرا در کارگاه نمایش و...

اولین مصوبات شورای هنری تئاترشهر اعلام شد

سخنگوی شورای هنری مجموعه تئاتر شهراولین مصوبات اعضای شورای هنری این مجموعه را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، پریسا مقتدی با بیان اینکه این مصوبات برآیند 5 جلسه اخیر شورا از 24 خرداد ماه گذشته تا کنون بوده ، اولین مصوبات شورای هنری مجموعه تئاتر شهر را تشریح کرد .
وی گفت: بازتولید آثار نمایشی ایرانی موفق و موثر که طی سالهای گذشته با استقبال مخاطبان مواجه شده از مصوباتی بود که شورا به آن تاکید دارد از این رو طبق برنامه ریزی های که جزییات آن در آینده اعلام خواهد شد، آثار نمایشی که در سالهای گذشته مورد توجه تماشاگران قرار گرفته در مرحله بازتولید و اجرا قرار خواهند گرفت .
سخنگوی شورای هنری مجموعه تئاترشهربه مصوبه دیگر این شورا اشاره کرد و گفت: کارگاه نمایش از این پس به معرفی و میزبانی گروههای جوان و نیمه حرفه ای اختصاص داده می شود و هنرمندان حرفه ای فقط در صورت ارائه دلیل قانع کننده برای شورای هنری تئاتر شهر می توانند در کارگاه نمایش اجرا داشته باشند .
وی ادامه داد : براساس مصوبه شورا دردوره جدید ، هیچ تالار دیگری غیر از کارگاه نمایش در اختیار گروه و کارگردان غیر حرفه ای یا تجربه اول کارگردانی قرار نمی گیرد و این رزو مه حرفه ای کارگردانان تئاتر است که شرط اولیه اجرا در تالارهای دیگر را تعیین می کند.
معاون اجرایی مجموعه تئاتر شهر در بخش دیگری از صحبتهای خود به نحوه انعقاد قردادهای مالی گروههای نمایشی در تئاتر شهر هم اشاره کرد و گفت : طبق مصوبه شورای هنری ، مجموعه تئاتر شهر خود را موظف می داند که با تمامی نمایش های مصوب در شورای هنری حداقل 4 ماه پیش از اجرا تفاهم نامه امضا کند.
مقتدی افزود: این تفاهم نامه تعهدی دو طرفه است که بین کارگردان و تئاتر شهر منعقد می شود و شامل تصریح زمان ، مکان اجرا ، نویسنده و کارگردان و همچنین زمان انعقاد قرارداد خواهد بود و این در حالی است که زمان تنظیم قرارداد نیز حداقل یک هفته پیش از آغاز تمرین گروه نمایشی خواهد بود .
وی درپایان تاکید کرد:تمامی این مصوبات برای کارهایی که بعد از تشکیل شورای هنری مجموعه قرارداد می بندند عملی است و آن دسته از گروههایی که قبل از تشکیل شورای هنری نسبت به انعقاد قرارداد خود اقدام کردند شامل موارد مطرح شده درمصوبات اخیر شورای هنری مجموعه تئاتر شهر نمی شوند.
گفتنی است شورای هنری مجموعه تئاتر شهر متشکل از محمود استاد محمد ، محمد باقر قهرمانی ، مسعود دلخواه ، محمد یعقوبی ، محمد امیر یار احمدی ، رحمت امینی و سید صادق موسوی از 24 خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است .




نظرات کاربران