در حال بارگذاری ...
نشست پرسش و پاسخ نمایش "ماه زدگان" برگزارشد

تشکر : اولویت اول من سرگرمی تماشاگر است

نشست پرسش و پاسخ نمایش " ماه زدگان " شب گذشته با حضور عوامل اجرایی این اثر نمایشی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، بهرام تشکر کارگردان این نمایش در این نشست گفت:متن نمایش ماه زدگان حدود بیست و پنج سال پیش توسط علی دنیوی ساروی بنا بر شرایط سیاسی و فرهنگی آن دوران و اتفاقات پیرامون آن به نگارش در آمده است .
وی افزود: حدود دوسال پیش بود که این متن را مورد مطالعه قرار دادم و اولین بار در مرحله پایان نامه کارشناسی ارشد خود این اثر نمایشی را اجرا کردم و بلافاصله آن را در جشنواره سراسری تئاتر ماه به نمایش گذاشتم و بعد ازآن دوسالی صبر کردیم که نوبت به اجرای عمومی ما در تئاتر شهر فرا برسد .
وی افزود :دراین مدت ما می توانستیم نمایش را در تالارهای دیگر به روی صحنه ببریم اما به دلیل مشغله فراوانی که اعضای گروه داشتند نتواستیم دور هم جمع شویم و همان موقع من پیشنهاد اجرا را در مجموعه تئاتر شهر دادم که خوشبختانه با اجرا موافقت شد.
کارگردان نمایش "ماه زدگان" در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران مبنی بر معرفی زود هنگام شخصیت های نمایشی به تماشاگر تاکید کرد : هدف ما معرفی زودهنگام شخصیت ها نبود چرا که من همواره در هدایت بازیگران به آنها گوشزد می کردم که سعی کنند حداقل در 15 دقیقه اول نمایش ، تماشاگر در جریان اتفاق پایانی نمایش قرار نگیرد و شاید ما اشتباه عمل کردیم که شخصیتهای نمایش از دیدگاه برخی از تماشاگران زود معرفی شدند ، و شاید این اجرا تحت تاثیر شرایط محیطی قرار گرفته و شاید هم نگاه شما نگاه دقیق تری نسبت به ما در معرفی شخصیتهای نمایش باشد .
کارگردان نمایش ماه زدگان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت : یک سوم پایانی متن مورد بازخوانی و بازنویسی قرار گرفته است ومن در نقطه ای که دو شخصیت از سه شخصیت نمایش به برادر بودن خود شک می کنند یک چاله های ساختاری در جنس دیالوگ نویسی دیدم که می توانست در شکل بازیها و پاساژبندی حسی بازیگران برای من مساله ایجاد کند به همین خاطر با اجازه نویسنده آن قسمت ها را بازنویسی کردم .
این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد : اولین مساله ای که در تولید نمایش ماه زدگان دغدغه من بوده توجه به سرگرم کردن تماشاگر از همان ابتدای ورود به تالار نمایش است ، دغدغه ای که متاسفانه دراغلب تولیدات تئاتری ما به آن پرداخت کمتری می شود .
وی تصریح کرد : من به عنوان یک کارگردان تلاش می کنم در ابتدا به وجوه سرگرمی یک اثر نمایشی توجه کرده و بعد به سراغ ارائه ذهنیات و ایدئولوژی های مورد نظرم بروم .
تشکر در باره نحوه انتخاب بازیگران این اثر نمایشی هم گفت : در مرحله ای که این نمایش را برای پایان نامه به روی صحنه بردم از دوست پرتوان و پر انرژی دیگری برای نقشی که هم اکنون تینو صالحی آن را اجرا می کند ، استفاده کردم اما متاسفانه شاید هدایت من در رابطه با بازی ایشان در نمایش ماه زدگان غلط بوده و خیلی زود به این نتیجه رسیدم که باید دست به تعویض این بازیگر بزنم اما به هر حال بعد از پایان نامه از تینو صالحی برای بازی در این نمایش استفاده کردم .
وی افزود: در مورد سام کبودوند هم باید بگویم که با توجه به آشنایی قبلی که با جنس بازی او داشتم تصمیم گرفتم برای بازی در نمایش ماه زدگان از وی دعوت کنم که در کنار برادرم بهنام تشکر و تینو صالحی من را در اجرای این نمایش کمک کنند و فکر می کنم هیچ فرد دیگری غیر از این سه بازیگر از پس شخصیتهای من بر نمی آمدند .
این نشست با پرسش و پاسخ تماشاکران ادامه یافت .




نظرات کاربران