در حال بارگذاری ...
سید صادق موسوی رئیس مجموعه تئاتر شهر:

حمایت از نمایشنامه ایرانی افتخار تئاتر شهر است

رئیس مجموعه تئاتر شهر گفت : حمایت از نمایشنامه و نمایشنامه نویس ایرانی و بازتولید نمایشنامه های موفق ایرانی افتخار تئاتر شهر است.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، سید صادق موسوی رئیس این مجموعه گفت: متاسفانه بحث بازتولید نمایشنامه های موفق ایرانی که این روزها در بین اهالی تئاتر و مطبوعات برسر زبان هاست همچون بحث شورای هنری تئاتر شهر دچار سو تفاهم شده است.
وی ادامه داد: در ابتدای معرفی اعضای شورای هنری تئاتر شهر عده ای از هنرمندان طی مصاحبه های مختلف اعلام کردند که مدیریت شورایی تجربه شکست خورده ای بوده، در صورتی که هرگز قرار نبود تئاتر شهر شورایی اداره شود. در نشست مطبوعاتی هم اعلام کردم تئاتر شهر رئیس دارد و رئیس آن برای دوری گرفتن از انتخاب های سلیقه ای و فردی از هنرمندان صاحب نام تئاتر مشورت و یاری می گیرد.
موسوی افزود: در حال حاضر درباره بازتولید نمایشنامه های موفق سال های قبل هم همین سو تفاهم وجود دارد. شورای هنری تئاتر شهر هیچگونه اولویتی برای بازتولید قائل نیست اما متاسفانه در تئاتر ما اینگونه جا افتاده که نمایشنامه های ایرانی بر خلاف نمایشنامه های خارجی گویی یک بار مصرف هستند و بعد از یک اجرا عمر آنها پایان می پذیرد.لذا شورا تصمیم گرفت بخشی از تولیدات تئاتر شهر را در صورت درخواست کارگردانان به تولید دوباره نمایشنامه های ایرانی موفق و موثر سال های گذشته اختصاص دهد. منوط به موفقیت قابل قبول در دوره قبلی اجرا و ضرورت بازتولید و عرضه مجدد به مخاطبان و از همه مهم تر ایرانی بودن اثر.
وی ادامه داد: روی کلمه نمایشنامه تاکید می کنم و خواهش می کنم دوستان بین بازتولید نمایشنامه ایرانی و بازتولید یک نمایش موفق تفاوت قائل باشند. مورد دوم مد نظر شورای هنری تئاتر شهر نیست.ضمن اینکه کارگردانی که صلاحیت اجرا در تئاتر شهر را داشته باشد هیچ اجباری برای کار کردن بر روی نمایشنامه خاصی را ندارد و در امر انتخاب با توجه به سلایق خویش ، مختار است. چنانکه بازتولید آثاری که در حال حاضر در مرحله تمرین هستند با میل و رغبت و اصرار کارگردانان آنها صورت گرفته است.
موسوی ادامه داد: معتقدم نمایشنامه بخشی از سرمایه یک نمایشنامه نویس و سرمایه ملی ما است که نمایشنامه نویس عمر و زندگی اش را به پای نوشتن آن گذاشته. اگر هنرمندی بخواهد از یکی از مهم ترین سرمایه های زندگی اش استفاده کند بی انصافی است که مانعش شویم.
رئیس مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد : ایده اولیه بازتولید نمایشنامه های موفق ایرانی حمایت از درام و درام نویس ایرانی است. بنده به سهم خودم در این راه هر اتهامی را با افتخار به جان می خرم و ضمن احترام برای آثار غیر ایرانی اعلام می کنم اولویت تئاتر شهر با نمایشنامه و نمایشنامه نویس ایرانی خواهد بود و امیدوارم نمایشنامه نویسی ملی ایران با همه مخالفانش که این روزها بیشتر از همیشه دیده شدند جایگاه واقعی اش را به دست بیاورد.




نظرات کاربران