در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر ارشاد در مراسم افتتاح هفته هنر کهگیلویه و بویر احمد:

هفته های هنری بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم است

مراسم افتتاحیه هفته هنر استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندار کهگیلویه و وبویر احمد و تعدادی دیگر از مسوولان و نمایندگان این استان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، استاندار کهگیلویه و بویر احمد در این مراسم گفت : به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز جای جای میهن عزیزمان شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه است و در این روند با شتاب توجه مسوولان کشوری به این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
وی با اشاره به اهداف ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در افق 1404 خاطر نشان کرد : تمام حرکت های همه جانبه استان برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه با ید با شتاب بیشتری صورت گیرد بنابراین ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم که نسبت خود با سایر استانها در این زمینه را نزدیک کنیم وشما با مشاهده غرفه هایی که برای هفته هنر استان کهگیلویه و بویراحمد تدارک دیده شده با گوشه هایی از فعالیتهای مردم شریف استان آشنا خواهید شد .
نیکزاد با تقدیر از اقدام معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری هفته های هنری استانها تصریح کرد : امروزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک حرکت بسیار عالی و ارزشمند در مسیر معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به کشورهای خارجی گام ارزشمندی برداشته و من از همه عزیزانی که به ما در برپایی این هفته یاری کردند ، صمیمانه قدردانی می کنم .
حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت : ما در شرایطی هستیم که به واقع تهاجم و شبیخون فرهنگی است و اگر در برابر چنین تهاجمی آمادگی داشته باشیم قطعا با آن مقابله خواهیم کرد .
وی با بیان اینکه در طی این سالها رسانه های مختلف در دنیا مردم ایران را بمباران فرهنگی و رسانه ای می کنند ، خاطر نشان کرد: هفته های هنر استانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت تا پاسخی به این تهاجم ها باشد و ما هرچه آماده تر باشیم بیشتر به ابزارهای موثر دفاع دست پیدا خواهیم کرد .
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطر نشان کرد : چندین سال از تهاجم فرهنگی دشمنان گذشته پس شیوه دفاع ما هم باید مبتنی بر اقدامات علمی و مطالعات دقیق بشود.
شاه آبادی ادامه داد : وقتی دشمنان از همه ابزار هنر برای حمله استفاده می کنند ما نیز در ابتدا باید از همین ابزار برای مقابله استفاده کنیم که به اعتقاد من فرهنگ ،آیین و سنت های ما بهترین جنس برای مقابله است .
وی گفت : تمام این موارد ظرفیتهای بسیار بزرگی است که در استان های ما نهفته است و بهترین وسیله برای دفاع از کیان ملت ، سنت ها و داشته های ملی ماست و اگر می بینید که ما اینچنین به سراغ هفته های هنری رفتیم به این خاطر است که هفته های هنر بهترین راه برای مقابله با جنگ نرم است .
شاه آبادی تصریح کرد: بیایید به این سرمایه های استانی بیشتر از گذشته افتخار کنیم و بدانیم که این رویدادها فرصت های خوبی است که استان افتخار آمیز و ولایت مدار کهگیلویه و بویر احمد می تواند با بهترین سرمایه های انسانی و مسوولان دلسوز فرصت های نوینی را رقم بزند .
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: مردم تهران توفیق کمتری دارند که به یاسوج بیایند و از این فرصت ها و ظرفیت های بزرگ استان استفاده کنند به همین جهت از شما تشکر می کنم که این فرصت را به ما دادید تا از هنر شما بیشتر بهره مند شویو و البته امیدواریم در این یک هفته میزبان خوبی برای شما باشیم .
براساس این گزارش بعد ازاین مراسم از هنرمندان ایثار گر استان کهگیلویه و بویر احمد تقدیر شد.
اجرای موسیقی ، حرکات آیینی و نمایشی ، پخش کلیپ ، شعرخوانی از برنامه های مختلفی بود که در مراسم افتتاحیه هفته هنر استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد .




نظرات کاربران