در حال بارگذاری ...
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

مراسم اختتامیه هفته هنر استان کهگیلویه و بویراحمد در تئاترشهر

مراسم اختتامیه هفته هنر استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر شنبه هشتم مرداد ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درابتدای این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان هفته هنر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: از شما تشکرمی کنم که در طول این هفته گوشه ای از توانمندی های استان را به شهروندان تهرانی و هم استانی های خود که در پایتخت اقامت دارند ، نشان دادید .
سید محمد حسینی ادامه داد : به طور حتم چنین فعالیتهایی ، تلاش های ارزنده و مثبتی است که علاوه بر جذابیتهایی که می تواند برای تهرانی ها داشته باشد می تواند برای هم استانی های شما که در شهر تهران هستند تجدید خاطره ای نیز باشد که فرزندان خود را با آداب و فرهنگ خود مانوس کنند و این موضوع بسیار ارزشمندی است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی افزود: یکی از ویژگیهای استان کهگیلویه و بویر احمد این است که همه مردم شریف استان ازارادتمندان ائمه معصوم هستند و این وفاداری و شجاعتی که امروزه زبانزد همه مردم ایران زمین است نشات گرفته از این ارادت است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به نقش مردم استان در مبارزات دوران ستمشاهی و حضور موثر انها در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطر نشان کرد : اگر خواهان صیانت از فرهنگ و سنت های زیبای خودمان که برگرفته از حضور موثر مردم در همه عرصه هاست هستیم باید با برگزاری چنین رویدادهایی مردم سرزمین های دیگر را هم آشنا کنیم .
حسینی تاکید کرد : در زمانه ای که بحث جهانگردی بیشتر از ایرانگردی مورد توجه قرار گرفته است ، در زمانی که بسیاری از مناظر طبیعی ایران زمین هنوز برای بسیاری ناشناخته مانده است و درزمانی که تبلیغات فریبنده برخی رسانه ها موجب گسترش جهانگردی بیشتر از ایرانگردی شده است به نظر می آید باید در بسیاری از موارد تجدید نظر کنیم و کاری کنیم که مردم با زیبایی های استان های کشور بیشتر از گذشته آشنا شوند.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و فرهنگی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت : بسیار خوشحالم که برگزاری ارزشمند هفته هنر استان کهگیلویه و بویر احمد که بعد از برگزاری هفته هنر استانهای سمنان ، لرستان و یزد در تهران برگزار شد توانست نقش موثری را در معرفی آداب ، سنت ها ، فرهنگ و هنرمندان و بزرگان استان ایفا کند و امیدوارم با برگزاری چنین برنامه هایی ، دلاوری سردارانی که همیشه مدیون آنها هستیم و همچنین هنرمندانی چون حسین پناهی از ذهن ما فراموش نشود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن تقدیر از برپایی محافل انس با قرآن استان کهگیلویه و بویر احمد در تهران تصریح کرد : باید با ترویج فرهنگ اصیل ایرانی در مقابل هجمه فرهنگی سنگین و سرمایه گذاری که برای از بین بردن فرهنگ ایرانی شده ایستادگی کنیم چرا که دشمنان ما می خواهند ما ظرف تهی باشیم و آنها مظروف را تهیه کنند. البته ما با تکیه بر ظرافت های قابل توجه فرهنگی مان نیازی به دست درازی برای آنها نداریم .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : دشمن در تبلیغات خود تلاش می کند از مردم ایران افرادی تندخو و خشن معرفی کند د رحالیکه مردمان ما مردمانی مهربان هستند که با وجود تصویر سیاه و نادرستی که از آنها توسط دشمن ارائه شده در مقابل تهدید ها ایستادگی کردند و لازم است با برگزاری چنین برنامه هایی فرهنگ خود را بیش از گذشته به دنیا معرفی کنیم که در این راه هنر زبان موثر و مشترکی است که می تواند در این زمینه تاثیر گذار و در انتقال فرهنگ غنی ما به جوانان وسیله ارتباطی مهمی باشد.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویر احمد نیز در این مراسم با تقدیر از هنرمندان و مسولان این استان در برگزاری هفته هنر گفت : این رویداد اتفاقی بود که بعد از 34 سال در پایتخت ایران افتاد از سویی دیگر شکل و شمایل برگزاری چنین رویداد و نمایشگاهی حتی در خود استان هم برگزار نشده بود بنابراین من به عنوان مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حق ندارم آن را به نام خودم ثبت کنم .
کمالوند ادامه داد : برگزاری هفته هنر استان حاصل تلاش 500 نفر از هم استانی های من بود که با تلاش و هنر خود امروز این رویداد را به نقطه پایانی رساندند و من با افتخار می گویم که اول مرداد هرسال از نگاه ما مردم استان ، روز ملی کهگیلویه و بویراحمد در سینه ها یمان ثبت خواهد شد .
ابولحسن غلامی مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هم در این مراسم ضمن معرفی این شرکت استراتژیک نفتی به بیان ظرفیتهای فرهنگی هنری شهرستان گچساران پرداخت از برگزاری هفته هنر استان کهگیلویه و بویر احمد توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیر کرد.
اهدای فرش دستباف هنرمندان استان توسط یک جانباز هنرمند به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اجرای برنامه های موسیقایی و شعر خوانی از برنامه های دیگر مراسم اختتامیه هفته هنر استان کهگیلویه و بویر احمد بود که با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد .




نظرات کاربران